نسل سوم تبلتی به نازکی یک برگ کاغذ

صدا و سیما پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 13:32

سل سوم تبلتی به نازکی یک برگ کاغذ
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از نیواطلس، یک شرکت نوآور نروژی پس از چهارسال به دنیای محصولات این چنینی که رنگ نداشتند و تنها سیاه و سفید بودند، رنگ بخشیده است.
نخستین تبلت این شرکت با صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی و پاسخ سریع بود که یک قلم بدون باتری همراه با نوکی با اصطکاک بالا برای احساس کاغذ مانند و همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها از طریق فضای ابری بود.
نسخه دوم مبتنی بر فناوری جوهر الکترونیکی (E Ink) در سال ۲۰۲۰ عرضه شد که آن را به همراه یک ورودی قلم جدید با عملکرد پاک‌کن دیجیتال (رقمی) دیدیم. حالا که چهار سال از انتشار نسل اول می‌گذرد، زمان معرفی نسخه جدید فرارسیده است.
تبلت جدید برای کمک به کاربران در دنیایی پر از حواس‌پرتی‌ها طراحی شده است تا افکارشان را به تصویر بکشند، اصلاح کنند و آنها را ارتقا دهند.
اولین تغییر بزرگ نسبت به نمونه قبلی، افزایش اندازه نمایشگر به ۱۱.۸ اینچ است. این نمایشگر سفارشی مبتنی بر فناوری جوهر الکترونیکی ۹ رنگ مختلف را برای نوشتن و طراحی ارائه می‌دهد که می‌توانند با هم ترکیب و لایه‌بندی شوند و هزاران رنگ را هنگام مطالعه ارائه می‌دهند.
وضوح این نمایشگر ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ با وضوح پیکسلی ۲۲۹ ppi است. بافت سطح آن نیز برای احساس نوشتن طبیعی‌تر بهبود یافته است.
این تبلت (رایانه مالشی) که در میان غلافی آلومینیومی و شیشه‌ای پیچیده شده است، همچنین دارای یک نور قابل تنظیم برای بهره‌وری در تاریکی بدون نیاز به اتکا به نور محیط است. ادعا شده است که این باریک‌ترین دستگاه در نوع خود در جهان تنها ۵.۱ میلی‌متر (۰.۲ اینچ) ضخامت دارد.
این تبلت پردازشگر‌های چهار هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی دارد که با ۲ گیگابایت رم کم‌مصرف و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌شوند.
همچنین دارای یک باتری ۵۰۳۰ میلی‌آمپرساعتی است که تا دو هفته دوام می‌آورد. ضمن اینکه امکان اتصال وای-فای دو باند بی‌سیم و کابل USB-C وجود دارد.
علاوه بر این ویژگی‌های جدید، یک صفحه کلید نیز برای کسانی که ترجیح می‌دهند بنویسند، وجود دارد.
این تبلت فایل‌ها را به طور خودکار رمزگذاری می‌کند و از راه‌اندازی ایمن به علاوه محافظت از رمز عبور برای آرامش خاطر پشتیبانی می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.