خودروساز وارداتی ایران بالاتر از مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و!

خبرآنلاین پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 16:31
خودروساز چینی بی‌وای‌دی (BYD) اخیراً توانسته به‌جایگاه مهمی در میان خودروسازان مهم جهان دست پیدا کند. این شرکت به‌زودی با بی‌ام‌کارز از گروه بهمن به ایران می‌آید.

امیرمسعود عابدین_ به گزارش Yiche، خودروساز چینی بی‌وای‌دی توانسته در ماه جولای رتبه سومین خودروساز پرفروش را به دست آورد. داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت تقریباً به‌اندازه نیمی از خودروهای خودروساز اول یعنی تویوتا و کمی کمتر از خودروساز دوم یعنی فولکس واگن خودرو فروخته است. علیرغم اینکه بی‌وای‌دی در ماه جولای رتبه بسیار بالایی داشته است، اما به‌طورکلی از ابتدای سال تاکنون، بی‌وای‌دی در رتبه هشتم رتبه‌بندی فروش قرار دارد. البته باید تأکید کرد که این نتایج به‌جای گروه‌های خودروسازی، بر اساس برند چیده شده است.

آمار فروش خودروسازان در ماه جولای
۱ تویوتا ۶۵۱,۲۰۰
۲ فولکس‌واگن ۳۴۶,۲۰۰
۳ بی‌وای‌دی ۳۱۵,۶۰۰
۴ هوندا ۲۸۰,۸۰۰
۵ فورد ۲۶۵,۴۰۰
۶ هیوندای ۲۴۵,۹۰۰
۷ سوزوکی ۲۲۸,۴۰۰
۸ نیسان ۲۱۸,۳۰۰
۹ کیا ۱۹۹,۰۰۰
۱۰ شورولت ۱۹۸,۶۰۰
۱۱ مرسدس‌بنز ۱۳۹,۷۰۰
۱۲ بی‌ام‌و ۱۳۹,۴۰۰
۱۳ تسلا ۱۱۲,۴۰۰
۱۴ آئودی ۱۱۱,۰۰۰
۱۵ مزدا ۹۴,۲۰۰
۱۶ فیات ۷۲,۶۰۰
۱۷ سوبارو ۷۲,۲۰۰
۱۸ چری ۷۱,۱۰۰
۱۹ جیپ ۶۴,۱۰۰
۲۰ جیلی ۶۳,۸۰۰

بی وای دی در ماه جولای ۳۱۵۶۰۰ دستگاه (در مقایسه با ۶۵۱۲۰۰ دستگاه تویوتا و ۳۴۶۲۰۰ دستگاه فولکس واگن) خودرو فروخته است. هیچ برند چینی دیگری نتوانست در بین ۱۰ برند برتر قرار بگیرد، با این حال چری با فروش ۷۱۱۰۰ رتبه هجدهم و جیلی با فروش ۶۳۸۰۰ رتبه بیستم را کسب کرد.

با وجود نمایش قوی این برند در ماه جولای، بی‌وای‌دی تنها توانست با فروش ۱,۷۱۴,۱۰۰ خودرو در بازه زمانی ۷ ماهه، رتبه هشتم را به دست آورد. بر این اساس، بار دیگر تویوتا و فولکس واگن به ترتیب در رده‌های اول و دوم و هوندا در مقام سوم قرار گرفت.

منبع: carnewschina

۲۲۷۳۲۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.