درخواست کارگران «دنا بهریز آلومینیوم» برای اجرای طبقه‌بندی مشاغل

رکنا پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 17:21
رکنا: کارگران کارخانه «دنا بهریز آلومینیوم» واقع در سه راه شامی شاپ شهرک صنعتی تاکستان، خواستار اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان در حوزه کاری خود هستند.
درخواست کارگران «دنا بهریز آلومینیوم» برای اجرای طبقه‌بندی مشاغل

به گزارش رکنا، به نقل از ایلنا، یک منبع کارگری در کارخانه دنا بهریز آلومینیوم گفت: شماری از کارگران کارخانه «دنا بهریز آلومینیوم»، تولیدکننده نواع سرسیلندر خودرو به روش ریخته‌گری و ماشین‌کاری، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستند.

به گفته وی؛ کارگران این کارخانه بیش از صد نفر هستند که درآمد برخی از آن‌ها نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد. به همین دلیل آن‌ها خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق هستند.

او با بیان اینکه کارگران این واحد تولیدی پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود هستند، در ادامه تاکید کرد: آنچه باعث افزایش حقوق کارگران می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر اجرا شود.

به گفته وی، حقوق کارگران این کارخانه محدود به دستمزد خالی است و کارفرما هر ماه حقوق و مزایای همه شمول مثل سنوات و حق اولاد نیز به کارگران خود به همراه اضافه کارپرداخت می‌کند؛ اما دریافتی‌ها با ۱۲ ساعت کار مداوم کفاف نمی‌دهد.

این کارگر در ادامه به دیگر مشکل صنفی کارگران اشاره کرد و گفت: جدا از وضعیت دستمزد که رضایت‌بخش نیست و در برخی موارد با تاخیر یک ماهه پرداخت می شود، در زمینه پرداخت بیمه تامین اجتماعی هم دچار مشکل هستیم و در برخی از ماه‌های سال کارگران به دلیل پرداخت نشدن چندین ماهه حق بیمه از دریافت خدمات در مانی در بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی محروم می‌شوند.

این کارگر با بیان اینکه اجرای طرح طبقه‌بندی، یک حق مسلم قانونی است، در پایان گفت: ما کارگران، صرفاً به دنبال حقوق قانونی‌خود هستیم و چیزی فراتر از حقوق قانونی نمی‌خواهیم لذا درخواست می‌کنیم هم اداره کار تاکستان و هم کارفرما هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کنند تا مشکلات معیشتی ما کارگران حل شود.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.