عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی اسرائیل شد

صدا و سیما پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 17:57

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شد . 
 عفو بین‌الملل خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی علیه ارتش اشغالگر اسرائیل به ظن ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه به دلیل تخریب غیرقابل توجیه کلیه محله‌ها در امتداد مرز نوار فلسطین با اسرائیل به منظور ایجاد یک منطقه حائل درجنگ شد. این سازمان غیردولتی حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: بین اکتبر ۲۰۲۳ تا مه ۲۰۲۴، در امتداد خط مرزی نوار غزه و اسرائیل، با عرض ۱ تا ۱.۸ کیلومتر، به نظر می‌رسد که بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌ها تخریب یا آسیب دیده‌اند و ۵۹ درصد از محصولات کشاورزی از بین رفته اند.
بر اساس این گزارش، این خسارت در مجموع ۵۸ کیلومتر مربع یا تقریباً ۱۶ درصد از مساحت نوار غزه را شامل می‌شود.

 

 

انتقال بیماران از اردوگاه طولکرم پس از یورش رژیم اشغالگر به این اردوگاه
به گزارش شبکه قدس فید، پس از حمله نظامیان رژیم اشغالگر به اردوگاه طولکرم، نیروهای امدادی بیماران را از این اردوگاه خارج می کنند.

 

 

حمله حزب الله به پادگان راموت نفتالی رژیم صهیونیستی
د حزب‌الله لبنان اعلام کرد: ما حمله ترکیبی با تعدادی پهپاد تهاجمی و راکت‌های کاتیوشا به پادگان راموت نفتالی انجام دادیم و اهداف را با دقت مورد اصابت قرار دادیم.
این عملیات که در حمایت از مردم نوار غزه و مقاومت شریف آن‌ها و نیز در پاسخ به تجاوز اسرائیل به روستاهای جنوبی و منازل مسکونی به‌ویژه تجاوز اخیر به شهرک کفرا و انجام عملیات تروریستی در آن، با اسکادرانی از پهپادهای هجومی خود، عملیات امروز را انجام داده و مقر تازه تأسیس تیپ ۳۰۰ غربی رژیم صهیونیستی در جنوب پادگاه یعرا، مقر فرماندهی گردان السهل در پادگاه بیت‌هلل و پادگان راموت نفتالی را در شمال فلسطین اشغالی با دقت بالا مورد هدف قرار داده است.

عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی اسرائیل شد

 

حمله نیروهای اسرائیلی به پیرمرد فلسطینی

حنون، آزاده ۶۵ ساله فلسطینی که تک‌نفره با پرچم فلسطین بر دوش با تانک ها و خودروهای اسرائیلی در کرانه‌باختری روبرو می‌شود. تصاویری که نشان دهنده استواری در سرزمین و دلبستگی آن‌ها به وطنشان است. کیفیت مقاومت در کرانه باختری و تشکیل گردان‌های سازمان‌دهی شده مقاومت، کرانه‌باختری را وارد مرحله جدیدی کرده و هراس صهیونیست‌ها را تشدید و در کنار آن، مقاومت مردمی و مبارزات آن‌ها نیز اشغالگران را عاصی کرده است. حنون، اسیر فلسطینی که در سال۲۰۲۰ آزاد شده و اکنون «با گلوی خود» و برافراشتن پرچم کشورش، در حال جنگ است. او بارها به دست اشغالگران دستگیر شده است. حنون می‌گوید که یک فلسطینی است که بدون سلاح، در مقابل اشغالگر با اراده ایستاده و هراسی از آن‌ها ندارد زیرا «معتقدم عمرم دست خداست و این عین شجاعت است که در میدان نبرد بمیری».

 

شهدای غزه به ۴۰۸۷۸ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با گذشت ۳۳۵ روز از جنگ، ۴۰۸۷۸ نفر به شهادت رسیده و ۹۴۴۵۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.  بالغ بر ۱۰ هزار نفر نیز زیر آوار ساختمان‌ها مانده و نیروهای امدادی امکان دسترسی به پیکر شهدا را ندارند. طبق گزارش این وزارتخانه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

 
 
تظاهرات دانشجویان دانشگاه صنعا در حمایت از مردم غزه
دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعا در یمن از دانشجویان همه دانشگاه های جهان خواستند در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات برگزار کنند و تا توقف کشتار جمعی ملت فلسطین، از آن حمایت کنند.
 
 
واکسیناسیون فلج اطفال در خان یونس
کانال تلگرام قدس فید تصاویری از اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در شهر خان یونس در جنوب منطقه غزه منتشر کرد.
 

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.