(ویدئو) برد نهایی مخوف‌ترین موشک بالستیک ایران چقدر است؟

فرارو پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 20:56
این موشک‌ها عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند. برخی از این موشک‌ها پیش از این در عملیات برون مرزی ایران در حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه و همچنین پایگاه نظامی آمریکا در عراق استفاده شدند.

این ۹ موشک عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند.

به گزارش عصر ایران، طی دو دهه گذشته ایران در ساخت موشک‌های بالستیک پیشرفت چشمگیری داشته‌است. این موشک‌ها با برد‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. اما در این میان ۹ موشک با برد‌های متوسط و بلند ز قدرتمندترین موشک‌های ساخت ایران هستند.

این ۹ موشک عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند. برخی از این موشک‌ها پیش از این در عملیات برون مرزی ایران در حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه و همچنین پایگاه نظامی آمریکا در عراق استفاده شدند.

آخرین نمونه این موشک‌ها با نام موشک بالستیک «حاج قاسم سلیمانی» ساخته و طراحی شده که هوشمندی بالایی برای نابود کردن اهداف از پیش تعیین شده دارد.

در این گزارش تلاش شده تا نگاه دقیقی به این ۹ موشک دوربرد ایران داشته باشیم. سعی کردیم عملکرد تک تک آن‌ها را معرفی کنیم.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.