پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به زوج‌های نابارور

صدا و سیما جمعه 16 شهریور 1403 - 10:57

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به زوج‌های نابارور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: خانم مریم آزادی گفت:سازمان بیمه سلامت ایران، در دو سال گذشته در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور خدمات گسترده‌ای را ارایه داده که تاثیر آن بر کاهش مشکلات زوجین نابارور قابل توجه است.
وی افزود: ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۶ قلم آزمایش و هفت قلم تصویربرداری مرتبط با درمان ناباروری از سوی این سازمان با سهم ۹۰ درصدی پوشش داده می‌شود.
خانم آزادی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.
وی تاکید کرد: همکاری و تعامل دولت، مجلس و سایر نهاد‌های متولی دراین باره منجر به تصویب قانون حمایت از جوانی جمعیت شد و مقام رهبری نیز در سیاست‌های جمعیتی بر این نکته تاکید داشتند که جوانی جمعیت باید در اولویت سیاست‌های کلان کشور قرار گیرد.
معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت بهداشت مکلف است با همکاری وزارت تعاون و سازمان‌های بیمه گر، برنامه‌ها و اقدامات لازم را برای برخورداری همه زوج‌هایی که علی رغم اقدام به بارداری به مدت یکسال یا بیشتر صاحب فرزند نشده‌اند، از برنامه‌های معاینه.
خانم آزادی خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از زوجین نابارور، سازمان بیمه سلامت زمینه‌های لازم را برای بهره مندی زوجین نابارور از خدمات درمان‌های کمک باروری فراهم کرد که شامل نشان دار کردن زوجین نابارور جهت دریافت خدمات درمان در بستر الکترونیک توسط پزشک معالج، بهره مندی زوجین نابارور از خدمات تخصصی و فوق تخصصی شامل IVF، IUI، ICSI، FET با پوشش ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش دولتی در مراکز دولتی و پرداخت ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش عمومی غیر دولتی در سایر مراکز درمانی، جبران خسارت هزینه درمان افرادی که به مراکز غیر طرف قرارداد این سازمان مراجعه کرده اند و ارائه خدمات کمک باروری جهت زوجه نابارور تا سن ۴۹ سال تمام و بدون محدودیت سنی برای زوج نابارور با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز و تحت پوشش قراردادن اعمال جراحی بازگشت باروری در زنان و مردان است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.