چیلاورت: کورتوا بهترین دروازه‌بان جهان است

ورزش سه جمعه 16 شهریور 1403 - 17:27
لوئیس چیلاورت، اسطوره دروازه‌بانی پاراگوئه، می‌گوید تیبو کورتوا بهترین دروازه‌بان حال حاضر دنیاست.

به گزارش "ورزش سه"، مارکا با خوزه لوئیس فلیکس چیلاورت، دروازه‌بان افسانه‌ای پاراگوئه‌ای به مناسبت دوازدهمین دوره تالار مشاهیر فوتبال پاچوکا که امسال در مکزیک برگزار شد، مصاحبه کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

شما اخیراً در مورد وینیسیوس و اتهامات او به نژادپرستی صحبت کردید. آیا فکر می‌کنید واکنش دنیای فوتبال نسبت به بازیکن رئال مادرید بی‌انصافی است؟

فکر نمی کنم. این هم جزوی از فوتبال است. بازیکنان گاهی اوقات سرگرم می‌شوند. وینی بازیکن فوق العاده‌ای است، اما من به او توصیه می‌کنم که وقتی دیگران برای حمله به سمت او می‌آیند، با آن‌ها درگیر نشود. او باید نشان دهد که سریع و قدرتمند است و حالا امباپه را در کنار خود دارد که می‌تواند با او بدرخشد. مادرید بهترین تیم جهان است‌. او باید باهوش باشد و بداند چگونه جو درون و بیرون زمین را مدیریت کند.

وینیسیوس گفت که نژادپرستی در اسپانیا زیاد است. شما که در لالیگا بازی می‌کردید این را باور دارید؟

نژادپرستی در سراسر جهان وجود دارد. در پاراگوئه، مردم بر سر آرژانتینی ها، برزیلی‌ها و غیره فریاد می‌زنند. یا وقتی در آرژانتین بازی می‌کردم، به من می‌گفتند «پاراگوئه‌ای، تو از گرسنگی می‌میری، داری پول من را می‌دزدی». در اسپانیا هم سر شما فریاد می‌زنند. در فرانسه هم همین اتفاق برای من افتاد... به عبارتی دیگر نژادپرستی همه جا وجود دارد. کاری که ما باید انجام دهیم کمک به جلوگیری از گسترش بیشتر آن است. دوست دارم بتوانم روی این موضوع کار کنم، اما این یک مشکل جهانی است، نه فقط اسپانیایی.

5 دروازه‌بان برتر فعلی جهان از نظر شما چه کسانی هستند؟

تیبو کورتوا (رئال مادرید)، مارک آندره تراشتگن (بارسلونا)، آلیسون بکر (لیورپول)، یان اوبلاک (اتلتیکومادرید) و نفر پنجم... نمی‌توانم خودم را انتخاب کنم! همه آن‌ها خوب هستند و می‌دانند چگونه با پای خود بازی کنند. مربیان امروزی دروازه بان هایی را که با پا بازی می کنند را به دروازه بان هایی که با دست بازی می‌کنند، ترجیح می‌دهند و به نظر من باید برعکس باشد.

2077638

شما حامی بزرگ ایکر کاسیاس بودید...

من با وجود بازنشستگی او، هنوزم از او حمایت می‌کنم. برای من او دروازه بانی بود که در پیشرفت پست دروازه بانی کمک زیادی به فوتبال کرد. او یک اسطوره و یک قهرمان است. من از این فرصت استفاده می‌کنم و از همین جا به او سلام می کنم او بازیکن بزرگی است و فکر می کنم در بین پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان قرار دارد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.