پژوهش جدید: سطح رفاه نیروی کار به دوران پیش از کرونا سقوط کرده است

دیجیاتو جمعه 16 شهریور 1403 - 17:32
سطح رفاه و بهزیستی نیروی کار دوباره به قبل از همه‌گیری ویروس کرونا برگشته است. The post پژوهش جدید: سطح رفاه نیروی کار به دوران پیش از کرونا سقوط کرده است appeared first on دیجیاتو.

براساس گزارش جدید دانشکده بازرگانی جانز هاپکینز کری، سلامت، بهزیستی و رفاه در محل کار در سراسر ایالات متحده در چند وقت اخیر به‌طور پیوسته کاهش یافته است، زیرا کارفرمایان شرایط حمایتی و انعطاف‌پذیری را که در پاسخ به همه‌گیری کووید-19 در نظر گرفته بودند، کاهش داده‌اند.

یک نظرسنجی سالانه از بیش از 1.5 میلیون نفر در بیش از 2500 سازمان در ایالات متحده نشان داد که سطح بهزیستی یا رفاه (Well-being) در محل کار از سال 2019 تا 2023، با شروع همه‌گیری در سال 2020 افزایش یافت و از آن زمان به بعد به دلیل بازگشت کارگران به ادارات و ازدست‌دادن برخی از قابلیت‌های شغلی، به پایین‌‎ترین حد رسیده است. انعطاف‌پذیری در کار که تعادل میان زندگی شغلی و شخصی را فراهم می‌کرد، یکی از فاکتورهای کلیدی در دوره کرونا بود.

این نظرسنجی در گزارشی با عنوان «بهزیستی در محل کار: ایجاد یک محیط کار سالم برای همه» در سازمان جانز هاپکینز انجام شده است.

بر اساس این نظرسنجی، کارمندان زن، آفریقایی-آمریکایی و جوان‌تر همگی رفاه کمتری نسبت به همکارانی که مرد، سفیدپوست و مسن‌تر بودند، کسب کردند. در این گزارش آمده است: یافته‌های این نظرسنجی در رابطه با جنسیت و نژاد، شکاف نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که از «نیاز مستمر سازمان‌ها برای رسیدگی به برابری، شمول و تعلق به همه کارکنان» حمایت می‌کند.

بخش‌هایی که امروزه پایین‌ترین میزان رفاه محل کار را ثبت کرده‌اند

درحالی‌که همه صنایع مورد بررسی روند نزولی یکسانی را تجربه کردند، بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی و مهمان‌یاری پایین‌ترین سطح را در رفاه محیط کار ثبت کردند.

«میشل بارتون»، استادیار دانشکده بازرگانی جانز هاپکینز کری و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت:

«همه‌گیری کووید آگاهی کارفرمایان را درباره اهمیت رفاه بیشتر کرد و بسیاری از سازمان‌ها برای ایجاد جو کاری مثبت تلاش کردند. چالش درحال‌حاضر، ادغام این شیوه‌ها در زندگی کاری روزمره است، نه صرفاً به‌عنوان پاسخ به بحران.»

این تحقیق که با مشارکت Great Place To Work انجام شده، ابعاد کلیدی تقویت رفاه در شرکت‌ها را اندازه‌گیری کرده است: «حمایت ذهنی و عاطفی»، «احساس هدف داشتن»، «حمایت شخصی»، «سلامت مالی» و «ارتباطات معنادار.»

شرکت‌هایی که سطح رفاه بالایی دارند، آنچه را که نظرسنجی و تحقیقات دیگر برای سال‌ها نشان داده است، ثابت می‌کنند. در این گزارش آمده است: «درنظرگرفتن فعالانه بهزیستی کارکنان، منطق تجاری خوبی دارد». سلامت روانی و جسمی ضعیف در نیروی کار می‌تواند سود را از طریق گردش مالی کمتر، کاهش تعامل، کاهش خدمات مشتری و افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی کاهش دهد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.