کوالکام ظاهراً به خرید بخش‌هایی از کسب‌و‌کار طراحی تراشه اینتل علاقه‌مند است

دیجیاتو جمعه 16 شهریور 1403 - 19:02
منابع رویترز می‌گویند که کسب‌وکار طراحی تراشه‌های رایانه‌های شخصی اینتل مورد توجه مدیران کوالکام است. The post کوالکام ظاهراً به خرید بخش‌هایی از کسب‌و‌کار طراحی تراشه اینتل علاقه‌مند است appeared first on دیجیاتو.

رویترز به نقل از دو منبع خود اعلام‌ کرده که کوالکام ظاهراً درحال بررسی تصاحب بخش‌هایی از کسب‌و‌کار طراحی تراشه اینتل است. اخیراً در گزارش‌هایی گفته‌ شده بود که ا‌ینتل برای ادامه رقابت با شرکت‌های فعال در صنعت تراشه و جبران کاهش درآمد خود درحال بررسی سناریوهای مختلفی ازجمله تقسیم کسب‌و‌کار طراحی و تولید محصول خود است.

براساس گزارش رویترز، کوالکام خرید بخش‌های مختلفی از اینتل را بررسی کرده است. یکی از منابع این خبرگزاری می‌گوید کسب‌وکار طراحی تراشه‌های رایانه‌های شخصی ا‌ینتل مورد توجه مدیران کوالکام است، اما آن‌ها درحال بررسی تمام واحدهای طراحی این شرکت هستند.

همچنین یکی از منابع دیگر رویترز که از برنامه‌های کوالکام آگاهی دارد، ادعا‌ کرده که خرید سایر بخش‌های اینتل مانند بخش سرورهای آن برای این شرکت کمتر منطقی است.

کوالکام

درهمین‌حال، سخنگوی اینتل به رویترز گفته است که کوالکام برای خرید احتمالی بخش‌های اینتل هنوز هیچ تماسی با آن‌ها نداشته است.

شرکت کوالکام با ارزش 184 میلیارد دلار ظاهراً از ماه‌ها قبل درحال برنامه‌ریزی برای خرید بخش‌هایی از اینتل است. رویترز می‌گوید که تصمیم کوالکام در این زمینه هنوز نهایی نشده است و می‌تواند تغییر کند.

شرایط نه‌چندان مناسب اینتل در ماه‌های گذشته

اینتل گزارش مالی سه‌ماهه دوم فاجعه‌باری منتشر کرد که شامل کاهش 15 درصدی میزان کارمندان آن و توقف پرداخت سود سهام بود. در‌حال‌حاضر مدیران این شرکت به‌دنبال راه‌هایی برای تأمین مالی برنامه‌های تولیدی خود هستند.

مدیرعامل اینتل

درآمد کسب‌و‌کار رایانه‌های شخصی اینتل که در این گزارش به آن اشاره شده در سال گذشته با کاهش 8 درصدی به 29.3 میلیارد دلار رسید.

هیئت‌مدیره ا‌ینتل قرار است هفته آینده جلسه‌ای برگزار کند تا پیشنهادات «پت گلسینگر»، مدیرعامل شرکت و سایر مدیران آن در مورد نحوه کاهش عملیات خود برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت را بررسی کند. گفته می‌شود ازجمله برنامه‌هایی که احتمالاً در این جلسه مطرح شود، فروش واحد تراشه قابل برنامه‌ریزی آن، یعنی Altera خواهد بود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.