مانچینی زودتر اخراج می‌شود یا قلعه‌نویی؟

فرارو جمعه 16 شهریور 1403 - 19:26
نمایش دو تیم ملی ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی با انتقادات گسترده‌ای همراه بود.

فرارو - تیم ملی عربستان در یک نمایش ضعیف در مقدماتی جام جهانی با تساوی ۱-۱ مقابل اندونزی متوقف شد. در اصفهان هم تیم ملی ایران در یک نمایش پرانتقاد با یک گل از سد تیم ضعیف قرقیزستان گذشت. این مسئله موجب شد که در ایران و عربستان هواداران دو تیم ملی علیه سرمربی‌های تیم ملی شعار سر دهند.


عربستان مانچینی که در دو سال اخیر اخبار فوتبالی‌اش تحت تاثیر حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال در لیگ این کشور بود پیش از این در آخرین بازی دور مقدماتی جام جهانی هم با نتیجه ۲-۱ مقابل اردن شکست خورده بود و همین شکست آن‌ها را در سید دو قرار داد بود. حالا دومین نمایش ضعیف مانچینی در تیم ملی عربستان موجب شد تا رسانه‌ها، کاربران عربستانی در فضای مجازی و رسانه‌ها علیه این سرمربی موضع‌گیری کرده و خواستار برکناری او شوند.


در ایران هم روز گذشته معدود تماشاگرانی که در ورزشگاه فولادشهر حضور داشتند علیه سرمربی و بازیکنان تیم ملی شعار سردادند. شعار‌هایی که بعد از بازی با واکنش تند مهدی طارمی همراه بود. با این حال ادامه انتقادات به امیر قلعه‌نویی و تیم پر ستاره‌اش در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنبال می‌شود. موج انتقادات به حدی بود که شایعاتی درباره‌ی برکناری امیر قلعه‌نویی هم در رسانه‌ها منتشر شد.


همین شایعات موجب شد تا مهدی محمد نبی، سرپرست تیم ملی ایران پس از پیروزی برابر قرقیزستان در واکنشی فوری به این شایعات عنوان کند: از همگی تشکر می‌کنیم. قاعدتا در این فرصت کم بهترین گزینه ما فولادشهر بود. امروز فلسطین با کره مساوی کرد و بحرین یک بر صفر استرالیا را برد و ازبکستان هم کره شمالی را شکست داد. تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند و هواداران باید آستانه تحملشان بالا برود. فدراسیون از امیر قلعه‌نویی حمایت می‌کند و او تا پایان ۲۰۲۶ با ما قرارداد دارد و لذا هیچ گزندی به کادر فنی وارد نخواهد شد و احساسی نباید برخورد کرد. سه امتیاز را گرفتیم و حالا باید برای بازی بعدی آماده شویم. مسائل فنی وجود دارد که امیر قلعه نویی باید در مورد آن نظر بدهد. ما منتظر استادیوم آزادی هستیم و به ما قول دادند که این ورزشگاه تا مهر آماده می‌شود. گزینه اول و آخر ما آزادی است.


علیرغم این حمایت چه در تهران و. چه در ریاض به نظر می‌رسد ادامه نمایش‌های ضعیف این دو تیم شاید منجر به این شود که در پایان پاییز شاهد تغییراتی در نیمکت تیم‌ها باشیم.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.