پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس

خبرآنلاین جمعه 16 شهریور 1403 - 19:44
انجمن دوستداران سیمین و جلال در پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در نشستی با عنوان »به یاد آن که جلال آل قلم بود«، یاد و خاطره وی را در فرهنگسرای فردوس گرامی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گردهمایی «به نام آن که جلال آل قلم بود» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد، روز یک شنبه هجدهم شهریور ،۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

جلال آل احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، روز یازدهم آذر ۱۳۰۲ در خانواده ای مذهبی در محلۀ سید نصرالدین تهران به دنیا آمد و در هجدهم شهریور ۱۳۴۸ در سن ۴۶ سالگی در اسالم گیلان بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

آل احمد در طول دوره‌ی حیات خود، با ترجمه ی آثار نویسندگانی همچون آندره ژید، ارنست یونگ، اوژن یونسکو ، داستایوفسکی و معرفی آلبر کامو؛ انشای نثر خاص در آثارش؛ حمایت از شاعرانی هم چون شاملو و نصرت رحمانی و جوانان دیگر؛ معرفی بیشتر شعر نو نیمایی و کمک به گسترش آن؛ ایجاد تشکل‌های ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و ،... نقش بسیار مؤثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد.

در گردهمایی به یاد «آن که جلال آل قلم بود» که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت وی برگزار میشود، دکتر محمد بقایی، دکتر غلامرضا خاکی، دکتر مینا عبداللهی، دکتر کنعان کیایی دکتر محسن محبی و محمدحسین دانایی، رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال، به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و پیرامون زندگی جلال و تأثیر او بر ادب معاصر سخن خواهند گفت.

انجمن دوستداران سیمین و جلال، یک نهاد غیر دولتی و غیر سیاسی است که سال ۱۳۹۳ به همت تعدادی از بازماندگان خانواده جلال آل احمد تأسیس شده و هدف اصلی آن، بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس، مراجعه کنند. 

۲۴۵۲۴۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.