هفته چهارم کورس اسب‌دوانی آق‌قلا برگزار شد

رکنا جمعه 16 شهریور 1403 - 21:19
رکنا:رونده هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس تابستانه «آق قلا» در استان گلستان با برگزاری مسابقات روز دوم این هفته که با تاخت ۶۰ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» و با حضور تماشاگران این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد، بسته شد.
هفته چهارم کورس اسب‌دوانی آق‌قلا برگزار شد

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع رسانی هیات سوارکاری استان گلستان، مسابقات روز دوم هفته چهارم کورس تابستانه آق قل  در ۶ دور شامل یک دور هزار متری و پنج دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار شد که نتایج هر دور به شرح ذیل است:

در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده بود، ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «نشاط سیاه پوش» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «می جان» و «سامیار خان» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «اورهان» اول شد و اسب‌های «لاگرتا» و «تاواس ناز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد کلسیفاید در دسته هفت بود و با شرکت پنج راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «لاکسینا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آنیکا» و «لیتل راک» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.یالی

بر اساس این گزارش رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس تابستانه آق قلا ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «النورا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «مستر یونایتد» و «آنایس» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون در دسته ۲ تا ۶ امتیاز بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «وانیلا» اول شد و اسب‌های «ساناتا» و «ماکان لاو» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم و پایانی روز دوم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته یک بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس نورا» اول شد و اسب‌های «انیم» و «قارا بولت» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پایان این مسابقات به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۱۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

مسابقات اسب‌دوانی در شهرستان آق‌قلا که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقه مندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر آق‌قلا در ۲ شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.