تصویر روز ناسا: نپتون غول‌پیکر، یخی و حلقه‌دار

دیجیاتو جمعه 16 شهریور 1403 - 23:32
نپتون، غول یخی حلقه‌دار، در نزدیکی مرکز این تصویر نزدیک و در نور فروسرخ تلسکوپ فضایی جیمز وب شکار شد. The post تصویر روز ناسا: نپتون غول‌پیکر، یخی و حلقه‌دار appeared first on دیجیاتو.

نپتون، غول یخی حلقه‌دار، در نزدیکی مرکز این تصویر نزدیک و در نور فروسرخ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» شکار شد.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

دنیای کم‌نور سیاره دور، حدود 30 برابر بیشتر از زمین، از خورشید فاصله دارد. اما در نمای خیره‌کننده وب، ظاهر تاریک و شبح مانند این سیاره به‌دلیل متان اتمسفر است که نور مادون قرمز را جذب می‌کند.

بااین‌حال، ابرهای سیاره که در ارتفاعی بالاتر از متان نپتون قرار دارند، در تصویر خودنمایی می‌کنند. بزرگ‌ترین قمر نپتون، «تریتون» که با نیتروژن منجمد پوشانده‌ شده است، در انعکاس نور خورشید از سیاره یخی خود درخشان‌تر است و در سمت چپ بالا دیده‌ می‌شود.

نپتون، غول یخی حلقه‌دار، در نزدیکی مرکز این تصویر نزدیک و در نور فروسرخ تلسکوپ فضایی جیمز وب شکار شد.

تریتون، هفت قمر از 14 قمر شناخته‌شده‌ نپتون است که می‌توان آن را در یک میدان دید شناسایی کرد. حلقه‌های ضعیف نپتون در این پرتره سیاره‌ای قابل‌توجه هستند.

در این تصویر جزئیات سیستم حلقه‌ای پیچیده‌ سیاره، برای اولین بار پس از کشف، توسط فضاپیمای وویجر 2 در آگوست 1989 دیده‌ می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.