واکنش توئیتری قانونگذاران آمریکایی به شهادت عایشه نور ازگی در کرانه باختری

اقتصادنیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 08:32
اقتصادنیوز: سه قانونگذار آمریکایی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به قتل رساندن عایشه نور ازگی ایگی شهروند آمریکایی ترک‌تبار در شمال کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رشیده طلیب نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا از جمله اولین مقام‌های آمریکایی بود که به کشته شدن عایشه نور ازگی ایگی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ضمن محکوم کردن این جنایت، از آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده خواست تا برای نجات جان‌ها کاری انجام دهد.

در همین ارتباط پرامیلا جیاپال دیگر نماینده کنگره آمریکا نیز در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با محکوم کردن قتل عایشه نور ازگی ایگی توسط شلیک مستقیم نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، نوشت: من از کشته شدن این شهروند آمریکایی توسط سربازان ارتش اسرائیل بسیار ناراحت هستم.

جیاپال در ادامه این جنایت را یک تراژدی وحشتناک خواند و گفت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل هیچ اقدامی برای توقف گسترش شهرک‌سازی و خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری که اغلب توسط وزرای راستگرای وی تشویق می‌شود، انجام نداده است.

همچنین پتی موری سناتور ایالت واشنگتن نیز در واکنش به کشته شدن عایشه نور ازگی ایگی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ضمن محکوم کردن این جنایت، نوشت: من از کشته شدن این شهروند آمریکایی در کرانه باختری رود اردن که بنا بر گزارش‌ها به صورت مسالمت‌آمیز علیه فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی تظاهرات کرده بود ناراحت و عصبانی هستم.

این سناتور آمریکایی در ادامه با بیان اینکه خشونت شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری و گسترش مستمر شهرک‌ها و پاسگاه‌های غیرقانونی مرتبط با آن در این منطقه باید به پایان برسد، تاکید کرد: مقام‌های اسرائیلی باید فوراً درباره این جنایت پاسخ دهند و از عاملان آن بازخواست کنند.

 بر اساس گزارش‌ها و به گفته شاهدان عینی، عایشه نور ازگی ایگی فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در شهرک بیتا واقع در منطقه نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شد.

«فواد نفا» مدیر بیمارستان رافدیه اعلام کرده است که ایگی که تابعیت دوگانه ترکیه و آمریکا را داشت، درحالی به بیمارستان منتقل شد که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

ایگی که در سال ۱۹۹۸ در شهر آنتالیا ترکیه به دنیا آمد، برغم تلاش تیم‌های پزشکی برای احیای او، جان خود را از دست داد.

منابع محلی اعلام کردند به دنبال حمله نظامیان اشغالگر به این راهپیمایی، جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند که در جریان آن، نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک تیر جنگی، بمب‌های صوتی و گاز سمی اشک آور به طرف تظاهرات کنندگان کردند که بر اثر آن، این شهروند آمریکایی کشته شد.

این منابع اشاره کردند که زن کشته شده، شهروند آمریکا و دارای اصالت ترکیه‌ای است که در چارچوب فراخوان «فزعه» برای حمایت از کشاورزان فلسطینی در مقابل حملات و تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر صهیونیست فعالیت می‌کرد.

خبر مرتبط
واکنش اردن به جان باختن شهروند آمریکایی ترک تبار در کرانه باختری

اقتصادنیوز: اردن شهادت شهروند آمریکایی ترک تبار در کرانه باختری به دست نظامیان اسرائیلی را محکوم کرد.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های ارتش اسرائیل علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. اسرائیل در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات در کرانه باختری از سوی فلسطینیان علیه اسرائیل باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر قدس از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.