آمریکا از بسیاری جهات یک کشور جهان سومی است

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 08:37

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور روز جمعه گفت: کشور ما به معنای واقعی کلمه در شرایط یک کشور جهان سوم قرار دارد.

دونالد ترامپ گفت: شهرها، حومه‌ها و شهرک‌های آمریکا کاملاً در محاصره هستند. کاملا هریس و چپ گرا‌های کمونیست طاعونی از جنایت، هرج و مرج و بدبختی و مرگ را راهی سرزمین ما کرده اند. همین دیروز، ۳ افسر پلیس در میلواکی به طرز بسیار غم انگیزی هدف گلوله قرار گرفتند. در شیکاگو ۵ نفر کشته شدند. این بدتر از افغانستان است. ما در مورد افغانستان و همه این جا‌ها مطالبی می‌شنویم. بالتیمور اکنون با مرگبارترین بحران مواد مخدر در تاریخ آمریکا مواجه است و تعداد بی خانمان‌ها در خیابان‌های نیویورک به تازگی به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسیده و بسیار بیشتر از این است.

نامزد حزب جمهوریخواه گفت: مادران نمی‌توانند بچه هایشان را به پارک ببرند. بی گناهان قربانی حملات تصادفی می‌شوند، حملات بسیار وحشیانه و سخنان عامیانه و رکیک کاملاً عادی است. گروه‌های مجرم وارد فروشگاه‌ها می‌شوند و ۱۰۰۰ دلار کالا را بدون هیچ ترسی از مجازات می‌برند.

دونالد ترامپ افزود: تحت رژیم هریس، ۹۹ درصد از شهروندان مطیع قانون در حالی رنج می‌برند که مجرمان، آزاد هستند، و کشور ما به معنای واقعی کلمه در شرایط جهان سوم قرار دارد. از بسیاری جهات، ما یک کشور جهان سومی هستیم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: ما به ۲۱ میلیون نفر اجازه دادیم وارد کشور ما شوند. از زمان روی کار آمدن کاملا هریس، ۴۳ درصد افزایش جرایم خشونت‌آمیز، از جمله افزایش ۵۸ درصدی تجاوز جنسی و افزایش ۸۹ درصدی در تجاوزات شدید را شاهد بوده ایم و در زمان هریس حملات به افسران پلیس حداقل ۳۲ درصد افزایش یافته است و بسیاری از آنها گزارش نشده اند و اگر گزارش شوند، حذف نمی‌شوند و تیراندازی به افسران پلیس ما بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.