منبع مصری: نتانیاهو مانعی در برابر آتش‌بس غزه است

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 09:27
یک منبع مصری اعلام کرد لجاجت نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان مانعی در برابر هرگونه تلاشی برای آتش‌بس و صلح در غزه است.

به گزارش ایسنا، یک منبع مصری شامگاه جمعه به شبکه خبری القاهره گفت: ادامه شکست نظامی و سیاسی اسرائیل کابینه بنیامین نتانیاهو را به لجاجت بیشتر و ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود وادار می‌کند.

این منبع تاکید کرد لجاجت نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان مانعی در برابر هرگونه تلاشی برای آتش‌بس و صلح در غزه است.

قاهره اخیرا انتقادات خود را از رژیم صهیونیستی به دلیل پافشاری نتانیاهو بر ابقای نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا بین مصر و نوار غزه افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس از طریق تونل‌هایی که از این محور می‌گذرد سلاح را وارد غزه می‌کند. اما مصر اتهامات نتانیاهو را رد کرده و بر عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح تاکید دارد.

اصرار نتانیاهو بر ابقای نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا مانعی در برابر توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس است. مصر و حماس بر عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی تاکید دارند.

پنجشنبه یک منبع مصری اعلام کرد اظهارات نتانیاهو واقعی نیست و از این طریق می‌خواهد مسؤولیت شکست در اهداف خود در غزه را بر دوش کشورهای دیگر بگذارد. تبلیغات نتانیاهو مبنی بر اینکه سلاح از مصر به دست حماس در غزه می‌رسد دروغ دیگری برای توجیه شکست کابینه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود سلاح به نوار غزه است.

پنجشنبه احمد خلیفه، رئیس ستاد ارتش مصر از مرزهای این کشور با نوار غزه و گذرگاه رفح بازدید و با نیروهایش در مرزهای مشترک دیدار کرد. وی تاکید کرد که نیروهای مسلح مصر مسؤولیت دفاع از خاک وطن را برعهده دارند.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به لجاجت خود و پافشاری بر ماندن نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا ادامه می‌دهد، یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که ۴۸ درصد صهیونیست‌ها از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این محور با هدف معامله تبادل اسرا با مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند.

پنجشنبه خلیل الحیه، معاون رئیس حماس در غزه گفت: ما نیازی به پیشنهادات جدید از سوی هیچ طرفی نداریم. بلکه باید رژیم اشغالگر به اجرای مسائلی که درباره آن با میانجی‌ها توافق حاصل شده، مجبور شود.

وی تاکید کرد: هرگونه توافق باید شامل عقب نشینی کامل رژیم اشغالگر از نوار غزه از جمله محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح، بازگشت آزادانه و بدون تفتیش آوارگان به منازلشان، امدادرسانی به ملت فلسطین و بازسازی باشد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.