اکثر ساکنان اراضی اشغالی با عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا و امضای قرارداد موافق هستند

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 10:17
نتایج یک نظرسنجی حاکی از این است که بیشتر ساکنان اراضی اشغالی موافق امضای قرارداد تبادل اسرا هستند و آن را مهم‌تر از ماندن نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا می‌دانند.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، نشان می‌دهد که بیشتر ساکنان اراضی اشغالی بر این باور هستند که کابینه این رژیم تمام تلاش خود را برای بازگردادندن اسرای صهیونیست از غزه انجام نمی‌دهد.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که اعتبار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان ساکنان اراضی اشغالی از «یائیر لاپید»، رئیس اپوزیسیون این رژیم، «بنی گانتس»، رئیس حزب اردوگاه اصلی و «نفتالی بنت»، نخست وزیر پیشین این رژیم کمتر است.

طبق نظرسنجی تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی بر این باور هستند که امضای قرارداد تبادل اسرا از ماندن در محور فیلادلفیا مهمتر است و در مقابل تنها ۲۸ درصد مساله فیلادلفیا را مهمتر می‌دانند.

۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند مطمئن نیستند کابینه رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرا از غزه انجام دهد، همچنین اکثر شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوال درباره علت پافشاری نتانیاهو بر ماندن در محور فیلادلفیا، ملاحظات سیاسی را عنوان کردند.

در این نظرسنجی نتانیاهو با دو کاندیدای دیگر پست نخست‌وزیری مقایسه شد به این شکل که در مقایسه او با لاپید، ۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان به لاپید ابراز اطمینان کردند و ۳۳ درصد به نتانیاهو و ۲۸ درصد نیز اعلام کردند که به هیچ یک از این ۲ اطمینان ندارند.

همچنین در مقایسه نتانیاهو با گانتس، ۴۱ درصد از آنها به گانتس و ۲۷ درصد به نتانیاهو رای دادند.

در مقایسه نتانیاهو با بنت نیز، ۴۴ درصد شرکت‌کنندگان به بنت و ۲۹ درصد به نتانیاهو رای دادند.

 تعداد زیادی از آنها یعنی ۴۳ درصد، نتانیاهو را مسؤول اصلی شکست هفتم اکتبر ۲۰۲۳ دانستند و «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با فاصله زیاد در جایگاه بعدی و پس از آنها «رونن بار»، رئیس شین‌بت و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ قرار گرفتند.

در این نظرسنجی رویکرد ساکنان اراضی اشغالی نسبت به اقدامات «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی و برپایی نماز یهودیان در آنجا بررسی شد و نتیجه حاکی از این بود که بیش از دو سوم رای‌دهندگان مخالف برپایی نماز در مسجد الاقصی و تغییر وضعیت کنونی مسجد هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید