نجات ۳۷ گردشگر توسط ناجیان غریق در آب‌های ساحلی آستارا

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 10:56
از آغاز اجرای طرح سالم‌سازی دریا تاکنون، ناجیان غریق مستقر در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا جان ۳۷ مسافر ناتوان در فن شنا را از مرگ حتمی نجات دادند.

سالم‌سازی دریا عنوان طرحی است که برای کاهش غریق در مناطق ساحلی جمهوری اسلامی ایران از آن یاد می‌شود و برای اجرای آن ناجیان غریق کاربلد در سواحل شهرستان‌های مختلف ساحلی کشور مستقر هستند و به مسافران درباره شنا در نقاط خطر آفرین هشدار می‌دهند؛ هر چند بارها شاهد عدم همکاری مردم با ناجیان غریق هستیم اما ناجیان غریق در دریا به فریاد مردم می‌رسند.

نجات ۳۷ گردشگر توسط ناجیان غریق در آب‌های ساحلی آستارا

در حوزه سواحل شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با توجه به حضور بی‌سابقه مسافران در تعطیلات تابستانی سال جاری، ناجیان غریق با همراهی نیروهای هلال احمر و هنگ مرزی آستارا فعال هستند و بازرسی‌های مداوم توسط بازرسان فرمانداری آستارا به همراه کمیته‌های سواحل از ابتدای اجرای طرح ناجیان غریق در حال انجام است و با اقدام به موقع ناجیان غریق در آب های ساحلی این شهرستان مرزی ۳۷ نفر از گردشگران تابستانی در سواحل آستارا از خطر غرق شدن نجات یافتند.

نجات ۳۷ گردشگر توسط ناجیان غریق در آب‌های ساحلی آستارا

فرماندار آستارا در این رابطه روز شنبه ۱۷ شهریور در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح سالم سازی دریا در تاریخ ۱۶ خرداد به مدت دو ماه و نیم تعداد نجات یافتگان ۲۱ نفر و از تاریخ ۱۰ الی ۱۵ شهریور نیز ۱۶ نفر نجات یافته داشتیم که جمعاً از آغاز اجرای طرح ۳۷ نفر نجات یافته را شامل می‌شود.

محمد رضا شهاب زاده با بیان اینکه تعداد زیادی از نجات یافتگان به دلایل شخصی از ارائه مشخصات خودداری می‌کنند اما برآوردها به تعداد ۱۲۰ نفر است، گفت: برخی از مسافران نسبت به شنا در نقاط خطرآفرین شهرستان اقدام می‌کنند که باید از آن جلوگیری و به طرح‌های سالم‌سازی هدایت شوند و ناجیان غریق نیز باید در این نقاط حضور مستمر داشته باشند تا از حادثه‌های احتمالی پیشگیری کنیم و اجرای طرح نیز بدون غریق پایان یابد.

نجات ۳۷ گردشگر توسط ناجیان غریق در آب‌های ساحلی آستارا

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مرکز گیلان در شمال غربی این استان واقع شده است و از شمال به رودخانه مرزی آستاراچای در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از طرف شرق به دریای خزر، از جنوب به شهرستان تالش و از غرب به استان اردبیل محدود می شود و با داشتن جاذبه‌های ویژه تجارت مرزی و طبیعت زیبای ساحل دریای خزر و گردنه کوهستانی حیران، در تمام فصول سال پذیرای مهمانان و گردشگران است.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.