روحانیت در طول صدها سال تکیه گاه محرومان بوده است

خبرگزاری مهر شنبه 17 شهریور 1403 - 10:57
قم- مدیر حوزه های علمیه با اشاره به منشور روحانیت امام راحل گفت: صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه گاه محرومان بوده و همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی صبح شنبه در آیین شروع سال تحصیلی حوزه‌ های علمیه که در سالن همایش مدرسه دارالشفاء قم آغاز شد، با تبریک در پیش بودن میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: جهان با نور پیامبر اسلام روشن شد و دنیا با رسالت رسول الله از از جاهلیت بیرون آمد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: پس از یک دوره جاهلیت طولانی و دوری بشر از ارزش های الهی، پیامبر اسلام مبعوث شد و این جایگاه بلند رسول الله است و ماه ربیع یادگار میلاد پیامبر اسلام و امام صادق (ع) و یادگار هجرت تاریخ ساز آن حضور از مکه به مدینه است.

وی ادامه داد: هجرت تمدن ساز پیامبر در راستای پایه ریزی حکومت اسلامی بوده که این هجرت مبدا تاریخ اسلام نیز نام گرفت که هم برای رهایی از جاهلیت و هم برای تبلیغ نشر اسلام و هم برای پایه ریزی حکومت اسلامی و حرکت به سمت سعادت دنیا و آخرت بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به منشور روحانیت امام راحل بیان کرد: امام فرمود تاریخ بیش از هزار ساله تحقیق و تتبع علمای راستین اسلام گواه بر ادعای ما در راه بارور ساختن نهال مقدس اسلام است و صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه گاه محرومان بوده و همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‌اند از مجاهدات علمی و فرهنگی آنان که بحق از جهاتی افضل از دماء شهیدان است که بگذریم، آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها و تلخی هایی متحمل شده‌اند و همراه با تحمل اسارت ها و تبعیدها، زندانها و اذیت و آزارها و زخم زبان ها، شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم کرده اند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: امام راحل تاکید کردند شهدای روحانیت منحصر به شهدای مبارزه و جنگ در ایران نیستند، یقیناً رقم شهدای گمنام حوزه‌ها و روحانیت که در مسیر نشر معارف و احکام الهی به دست مزدوران و نامردمان، غریبانه جان باخته‌اند زیاد است و در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده‌اند که بر تارک جبین‌شان خون و شهادت نقش بسته است.

وی ادامه داد: در این منشور آمده، کدام انقلاب مردمی - اسلامی را سراغ کنیم که در آن حوزه و روحانیت پیش کسوت شهادت نبوده‌اند و بر بالای‌دار نرفته‌اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرش های حوادث خونین به شهادت نایستاده است در ۱۵ خرداد و در حوادث قبل و بعد از پیروزی، شهدای اولین، از کدام قشر بوده‌اند؟ خدا را سپاس می‌گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه‌ و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‌ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه‌ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: امروز نیز همچون گذشته شکارچیان استعمار در سرتاسر جهان از مصر و پاکستان و افغانستان و لبنان و عراق و حجاز و ایران و اراضی اشغالی به سراغ شیردلان روحانیت مخالف شرق و غرب و متکی به اصول اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - رفته‌اند و از این پس نیز جهان اسلام هر از چند گاه شاهد انفجار خشم جهانخواران علیه یک روحانی پاکباخته است.

این خبر تکمیل می شود....

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.