تزریق بیش از ۳۶ هزار دز واکسن پنوموکوک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خبرگزاری مهر شنبه 17 شهریور 1403 - 10:57
مشهد- رییس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۳۰۸ دز واکسن پنوموکوک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نهبندانی اظهار کرد: پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع‌ترین علل عفونت تنفسی و علل اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان است و کودکانی که به انواع شدید بیماری‌های پنوموکوک دچار می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند و یا به عوارضی مانند فلج دائمی، ناشنوایی و آسیب‌های مغزی دچار می‌شوند.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون پنوموکوک بار جهانی طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها نظیر مننژیت، پنومونی، اوتیت، سینوزیت، کونژکتویت، پریکاردیت، سپتی سمی و … را که باکتری پنوموکوک عامل آن است کاهش می‌دهد و علاوه بر این، از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه شدن با بیماری، کاسته خواهد شد.

شایان ذکر است از اردیبهشت ماه سال جاری، واکسیناسیون پنوموکوک در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با ۱۷ دانشگاه دیگر کشور در سه نوبت در سنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی انجام می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.