مقامات صهیونیست: مشکل شمال و حزب‌الله است نه محور فیلادلفیا

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 11:08
دربحبوحه پافشاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ابقای نظامیان اسرائیلی در محور فیلادلفیا میان مصر و نوار غزه، مقامات صهیونیست نخست‌وزیر این رژیم را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش ایسنا، مقامات صهیونیست از تمرکز «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا انتقاد و اعلام کردند که خطر بزرگ در شمال است و شکست و ناکامی از هفتم اکتبر ادامه دارد.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، «شارون نیر»، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درجریان گفت‌وگو با شبکه عبری «کان» اعلام کرد: شکست اسرائیل محدود به هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نخواهد بود، بلکه این دولت از ۱۱ ماه گذشته همچنان متحمل شکست است و این ناکامی همواره ادامه دارد.

شارون نیر در ادامه افزود: آنچه مشاهده می‌کنیم کوریِ راهبردی است که باید چشمانمان را در مقابل آن باز کنیم.

این عضو کنست ضمن یادآوری صحبت‌های «بنی موبحار»، رئیس شورای منطقه‌ای «مبؤوت هحرمون» در شمال اراضی اشغالی درخصوص اینکه کل منطقه از ۱۱ ماه پیش مورد غفلت قرار گرفته، گفت: تعداد موشک‌های شلیک‌ شده از خاک لبنان به سمت شمال در ماه اوت گذشته چهار برابر نسبت به ماه ژانویه افزایش یافته و این شکستی است که دولت را تحریک نکرده است.

در همین راستا، «تزوی هاوزر»، رئیس سابق کمیسیون خارجی و امنیت کنست درجریان گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو در حالی روی محور «فیلادلفیا» متمرکز شده که دور تا دور اسرائیل را حلقه آتش احاطه کرده است.

وی ادامه داد: مشکل شمال و حزب‌الله است نه محور فیلادلفیا. صحبت کردن درباره فیلادلفیا برای ما آسان است.

هاورز همچنین اظهار کرد: مایه تاسف است که اسرائیل به این شکل مدیریت می‌شود و نمی‌توان تصور کرد که اسرائیل پس از ۷۵ سال به این سطح از سیر نزولی و این میزان از حقارت برسد.

وی تاکید کرد که قطع دیدارهای نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از هشت ماه پیش «عاقلانه» نیست و اسرائیل هیچ استراتژی نزد خود ندارد و هر آنچه می‌بینید بحث‌های و مناقشه‌های تاکتیکی است و فیلادلفیا یک رویداد تاکتیکی است.

در همین رابطه، «اسرائیل زیو»، سرلشکر سابق و رئیس سابق مرکز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم هیچ راهبردی در جنگ غزه ندارد.

وی در جریان گفت‌وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: ما مانند یک کشتی‌ هستیم که موتور آن خراب شده است و بدون هیچ‌گونه اهداف مشخصی با جریان باد حرکت می‌کنیم.

زیو در ادامه افزود در شمال فشار وجود دارد، بنابراین آنها نیروها را به سمت شمال می‌برند.

وی با مطرح کردن این سوال که برای حل مشکل کرانه باختری که «نیاز به درمان دارد» چه اقدامی اتخاذ شده است، تاکید کرد: «اگر اوضاع منفجر شود، اسرائیل دچار مشکل می‌شود و حوادث و انفجار به تل‌آویو و همه جا باز خواهند گشت.»

پیشتر «اسحاق بریک»، سرلشکر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که موضع نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا، به مثابه حکم اعدام برای اسرای صهیونیست و ادامه یک جنگ فرسایشی بی‌پایان است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شده بود: همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح کرد و به ما حمله کرد.

نتانیاهو در حالی بر ضرورت ادامه جنگ و ماندن در محور فیلادلفیا تاکید کرد که از چند روز پیش و پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده‌اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

موضوع ماندن و یا نماندن در محور فیلادلفیا به عامل اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و درحالی که سران نظامی این رژیم ماندن در آن را بیهوده می‌دانند، نتانیاهو و وزرای تندروی او بر ضرورت حفظ حضور نظامی در این محور تاکید دارند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.