قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد آماده میزبانی از ارزیابان یونسکو

خبرآنلاین شنبه 17 شهریور 1403 - 11:42
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در راستای آماده‌سازی برای حضور ارزیابان یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) به مدت سه روز تعطیل شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور در این رابطه گفت: این اقدام با هدف آماده سازی فضای داخلی و پیرامونی باغ گلستان جهت حضور ارزیابان یونسکو انجام شده است.

وی گفت: با توجه به حضور ارزیابان یونسکو از امروز جهت بررسی پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد، قلعه فلک‌الافلاک در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه جاری تعطیل می باشد و علاقه مندان و بازدید کنندگان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در این مجموعه تاریخی فرهنگی حضور داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان گفت : "دره خرم‌آباد" به عنوان یکی از نخستین سکونتگاه‌های بشری با قدمتی بیش از ۵۴ هزار سال محسوب می شود.

حسن پور در پایان تصریح کرد: هفت غار و پناهگاه صخره‌ای، مجموعه تاریخی فلک الافلاک شامل سه پل "شکسته، گپ و حاجی" همچنین باغ گلستان به مساحت ۴۱۴ هکتار و بیش از یکهزار و ۶۰۰ هکتار با حرایم اطراف، پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد را در بر می گیرد.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.