ماجرای پژو پارس در عراق

فرارو شنبه 17 شهریور 1403 - 11:46
هر چند خط تولید پژو پارس در ایران به دلیل عدم تجهیز به استاندارد‌های ۸۵ گانه تعطیل شد اما در عراق استاندار‌های تولیدی سهل‌تر از ایران است و این خودرو در عراق بدون مشکل تولید می‌شود.

طی چند روز گذشته برخی اخبار از انتقال خط تولید پژو پارس بعد از توقف آن در ایران، به کشور عراق حکایت داشت.

به گزارش کانال تلگرامی دنیای اقتصاد، در این اخبار تاکید شده بود که ایران خودرو به‌تازگی خط تولید پژو پارس در عراق را با نام بیجو بابِل راه‌اندازی کرده که همان خط تولید پژوپارس در ایران است.

خبر مذکور در شرایطی قوت گرفته است که ایران خودرو دو کارخانه خود در مازندران (صنعت خزر) و کرمانشاه را برای واگذاری و فروش به مزایده گذاشته است.

دو کارخانه‌ای که بخش اعظم تولیداتشان به خودرو پژوپارس اختصاص داشت.

اما ماجرای تولید پژو پارس در کشور عراق چیست؟

شرکت ایران خودرو در دهه ۹۰ در راستای توسعه بازار‌های هدف صادراتی، در شهر اسکندریه در جنوب پایتخت عراق سایت تولیدی راه اندازی کرد.

خودرو‌هایی مانند پژو ۴۰۵، سمند، پارس و رانا از دهه ۹۰ در این سایت به تولید می‌رسد.

هر چند خط تولید پژو پارس در ایران به دلیل عدم تجهیز به استاندارد‌های ۸۵ گانه تعطیل شد اما در عراق استاندار‌های تولیدی سهل‌تر از ایران است و این خودرو در عراق بدون مشکل تولید می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو در عراق نیز هم قیمت بازار ایران یعنی بالای ۶۰۰ میلیون تومان است.

بنابراین ادامه تولید پژو پارس در عراق خبر جدیدی نیست و از دهه ۹۰ این خودرو در کشور مذکور تولید می‌شد و به رغم توقف خط تولید آن در ایران به دلیل عدم پاس کردن استانداردهی ۸۵ گانه، در عراق همچنان تداوم دارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.