نتیجه تحریم ها، مرگ دلار آمریکا

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 11:53

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان گفت: این تحریم‌ها باعث مرگ دلار آمریکا و هر چیزی خواهد شد که دلار نماد ارزش آن است. دلار ما باید همچنان ارز جهانی باقی بماند، چون اگر دلار واحد پول جهان بودن را از دست بدهیم، ما باخته ایم و این معادل باختن ما در جنگی است که نتیجه‌اش تبدیل شدن آمریکا به کشوری جهان سومی است. اگر من رئیس جمهور شوم بر ضد کشور‌هایی که لازم بدانم تحریم‌های شدید وضع می‌کنم، اما به سرعت آنها را لغو می‌کنم، چون باعث آسیب جدی به دلار ما می‌شود. ببینید الان دلار ما ایران را ازدست داده، روسیه را هم از دست داده. ما در حال از دست دادن جایگاه دلارمان هستیم.
بن نورتون فعال رسانه‌ای امریکایی هم در این باره گفت: بیشتر از یک چهارم جمعیت جهان در کشور‌هایی زندگی می‌کنند که هدف تحریم‌ها از جمله تحریم‌های آمریکا هستند که البته اکثر این تحریم‌ها هم غیرقانونی است. این وضعیت کشور‌های دنیا را وادار کرده که در جستجوی جایگزین‌هایی مطمئن به جای دلار آمریکا باشند. الان بسیاری از کشور‌ها در تلاش برای ایجاد سازوکار‌های جایگزین دلارند و این خطری بزرگ برای ادامه حیات دلار آمریکاست و مقامات آمریکا مدت‌هاست نسبت به آن هشدار می‌دهند.

 

اظهارات:
دونالد ترامپ - نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان در آمریکا
بن نورتون - فعال رسانه‌ای در آمریکا

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.