رشد ۲.۵ درصدی قمی‌ها اهدای خون در محرم و صفر امسال

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 12:08
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: در طول ماه محرم و صفر امسال، حدود ۸ هزار و ۵۲۰ نفر به مراکز دوگانه اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۷ هزار و ۸۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

علیرضا کبیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پویش نذر خون با شعار«اهدای خون، فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» در ماه محرم و صفر سال جاری برگزار شد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: در طول ماه محرم و صفر امسال، حدود ۸ هزار و ۵۲۰ نفر به مراکز دوگانه اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۷ هزار و ۸۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: میزان اهدای خون در این پویش، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲.۵ درصد رشد داشته است.

کبیری اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد از داوطلبین در طول دوماه محرم و صفر از اهداکنندگان مستمر بودند که حداقل دوبار در سال اهدای خون داشتند؛ این شاخصه نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم یادآور شد: ۳۸ درصد از اهداکنندگان در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال و بیش از ۳۰ درصد از اهداکنندگان، جوانان زیر ۳۵ سال بودند.

کبیری تاکید کرد: شایع ترین گروه خونی O+ با بیش از ۳۴ درصد و بعد از آن A+ با ۲۶ درصد و سپس  AB+ و B+ فراوان‌ترین گروه‌های خونی اهدایی در ماه محرم و صفر سال جاری بوده؛ همچنین گروه‌های خونی منفی حدود ۱۰ درصد از کل اهداکنندگان را شامل می‌شدند.

به گزارش ایسنا، شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال و رعایت فواصل اهدای خون به مدت حداقل ۸ هفته است. در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.