رهاسازی سه پرنده شکاری در طبیعت مسجدسلیمان

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 12:11
رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان از رهاسازی سه پرنده شکاری در در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان خبر داد.

مصطفی یوسفی قندعلی امروز (۱۷ شهریورماه) به رسانه‌ها اظهار کرد: سه پرنده شکاری از نوع سارگپه که توسط همیاران محیط زیست به اداره محیط زیست مسجدسلیمان تحویل داده شده بود، بعد از چهار ماه تیمارداری و نگهداری از این پرندگان، در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این پرندگان شکاری پس از بازپروری و اطمینان از سلامتی و با نظارت کارشناسان به دامان طبیعت بازگشتند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: نگهداری گونه‌های حیات وحش حتی به صورت موقت توسط شهروندان، خلاف آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید است. زنده‌گیری، تیمارداری و رهاسازی حیات وحش نیاز به تجربه و تخصص دارد و قبل از رهاسازی باید سلامت پرندگان توسط کارشناسان و دامپزشک تایید و در محل‌هایی با نظر کارشناسان انجام شود.

یوسفی گفت: این پرندگان نقش مهمی در هرم غذایی و حفظ پایداری و اکوسیستم‌ها دارند و جمعیت پرندگان، خزندگان، جوندگان، دوزیستان و حتی حشرات را کنترل و از طغیان آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.