اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 12:16
قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا بسیج دانشجویی غرب گیلان متشکل از آقایان و بانوان دانشجوی جهادی، دهه هشتادی شهرستان تالش با اقدامات خیرخواهانه و ارائه خدمات رایگان، تلاش می‌کنند گره‌ای از مشکلات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق باز کنند.

فعالیت‌های جهادی به منظور کاهش بار محرومیت و مشکلات مناطق روستایی و کم برخوردار از اصلی‌ترین رسالت‌های بسیج محسوب می شود و بر همین اساس قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا بسیج دانشجویی غرب گیلان با حضور دانشجویان بسیجی و دهه هشتادی مشغول به ارائه خدمات جهادی به روستائیان کم برخوردار شهرستان تالش است.

اعزام گروه‌های جهادی به دورترین و محروم‌ترین مناطق روستایی و عشایری و آمیخته شدن و همزیستی با زندگی و سختی روزگار مردمان این مناطق خود از زیباترین و با ارزشمندترین جلوه‌های این اقدام خیرخواهانه است.

اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

این گروه‌ها علاوه بر مشارکت در امر فعالیت‌های عمرانی و خدماتی اعم از ساخت و تعمیر مدرسه، مسکن و آبرسانی و سایر امور خیرخواهانه در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز حضور فعال و هدفمند در روستاها و مناطق حاشیه‌ای و فقیر نشین را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

در همین راستا قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا بسیج دانشجویی شهرستان های تالش، آستارا و رضوانشهر متشکل از آقایان و بانوان دانشجوی جهادی، دهه هشتادی و تراز اول شهرستان تالش با فعالیت‌های جهادی و فرهنگی با حضور در مناطق روستایی، دور افتاده و کم برخوردار تلاش می‌کنند تا با اقدامات خیرخواهانه و ارائه خدمات رایگان بتوانند گره‌ای از مشکلات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق باز کنند.

اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

عرفان ملیحی، مسئول قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تقدیر از زحمات دانشجویان جهادگر که در قالب این قرارگاه جهادی مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: کار جهادی بسیار ارزشمند است، چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم»، بر همین اساس قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا بسیج دانشجویی غرب گیلان مدت ۴ سال است که اقدام به فعالیت های جهادی اعم از اقدامات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار می نماید و تاکنون نیز بیش از ۱۰ مورد کار جهادی در مناطق کم برخوردار تالش تکمیل و به سرانجام رسانده است. 

اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

ملیحی در ادامه کار جهادی را از رسالت های مهم بسیج دانشجویی در کاهش بار محرومیت مناطق روستایی و کم برخوردار دانست و افزود: کار جهادی به عنوان یکی از رسالت های بسیج دانشجویی به منظور رفع محرومیت‌های مناطق روستایی و کم برخوردار است که با همکاری بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و با شناسایی مناطق محروم اقدام به رفع برخی از موارد از قبیل ساخت و بازسازی مدرسه، مسجد، آب رسانی به مناطق محروم، ساخت و بازسازی خانه محرومین و غیره می نماید. 

اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

وی مشکلات مالی و کمبود بودجه و اعتبارات برای اقدامات جهادی را از مهمترین چالش های قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا دانست و گفت: شهرستان تالش به عنوان دومین شهرستان استان گیلان از نظر وسعت جغرافیایی و جمعیتی دارای مناطق روستایی و کم برخوردار زیادی است که خوشبختانه در سالیان گذشته اقدامات مؤثری توسط قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا در رفع محرومیت در برخی مناطق کم برخوردار شهرستان صورت گرفت، لذا مشکلات و محرومیت های زیادی باقی مانده که نیازمند بودجه و اعتبارات ملی جهت اجرا و تکمیل طرح‌های جهادی هستیم و این امر با حمایت، پیگیری، همراهی و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی مطمئنا صورت خواهد گرفت.

اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

تعمیر، رنگ آمیزی محوطه داخلی و خارجی مدرسه و بتن ریزی محوطه دبستان فردوسی و همچنین فعالیت های آموزشی و فرهنگی برای نونهالان و دانش آموزان روستای سرآگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان تالش در تابستان سال جاری و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان به همت خیرین و دهیاری این روستا توسط قرارگاه جهادی شهید جعفر روستا بسیج دانشجویی شهرستان های تالش، رضوانشهر متشکل از ۳۰ دانشجوی بسیجی آقا و ۱۵ دانشجوی بسیجی خانم اجرا شد.

اردوی جهادی با جوانان دهه هشتادی در روستای سرآگاه تالش

به گزارش ایسنا، دبستان فردوسی روستای سرآگاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده و در حال حاضر تعداد ۸۵ نفر دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی در آن مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.