ترامپ بهتر است یا هریس؟/ دخالت ایران در انتخابات آمریکا...!

شمال نیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 12:54
  به گزارش شمال نیوز،عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه منتشر کرد:   ‏ایران، روسیه و چین سه کشوری هستند که مکررا از سوی سران کاخ سفید، نمایندگان کنگره، یا دادستانی آمریکا به تلاش برای دخالت در انتخابات این کشور متهم میشوند. اخیرا نیز دادستان کل ایالات متحده از ایران بعنوان یکی از کشورهایی که تلاش می کند بر روند و نتایج انتخابات آمریکا اثر بگذارد نام برده است. درباره اثرگذاری ایران بر...

 

به گزارش شمال نیوز،عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه منتشر کرد:

 

‏ایران، روسیه و چین سه کشوری هستند که مکررا از سوی سران کاخ سفید، نمایندگان کنگره، یا دادستانی آمریکا به تلاش برای دخالت در انتخابات این کشور متهم میشوند. اخیرا نیز دادستان کل ایالات متحده از ایران بعنوان یکی از کشورهایی که تلاش می کند بر روند و نتایج انتخابات آمریکا اثر بگذارد نام برده است. درباره اثرگذاری ایران بر روند انتخابات آمریکا نمیدانم، اما نتایج حاصل از میان دو گزینه معلوم الحال مگر چه چیز خاصی میتواند باشد؟

 

کامالا هریس اگر انتخاب شود، به نوعی ادامه همین دولت فعلیِ دموکرات است و رویکردها تغییر چندانی نخواهند کرد. ترامپ اگر رئیس جمهور شود، نه تنها اوضاع و شرایط آمریکا بهبود نخواهد یافت که اتفاقا به افولش سرعت بیشتری خواهد بخشید. تجربه ثابت کرده سرعت پیشروی های جمهوری اسلامی در دوران ترامپ بیشتر بوده است؛ شاید نتایج آن برای عموم چندان ملموس نبوده، لیکن تندروی های ترامپ برگ های برنده بی سابقه ای در اختیار ایران قرار داده است.

 

در دوران ترامپ تابوی حمله مستقیم به آمریکا شکسته و هر روز بر ابعاد آن در منطقه افزوده شد؛ این ترامپ بود که با خروج اشتباهش از برجام بهانه بی مانندی به ایران داد تا هم از چارچوب های مخرب برجامی پیروی نکند و هم برنامه هسته ای خود را بی اعتنا به آمریکا و غرب توسعه بدهد. در دوران ترامپ بود که ایران گلوبال هاوک آمریکایی را در آسمان منهدم کرد و آبروی ایالات متحده را برد!

 

خلاصه اینکه هرکدام از دو گزینه هریس و ترامپ رئیس جمهور شوند در مسیر رو به جلوی ایران خللی ایجاد نمیکند، همانگونه که مانع از افول آمریکا نخواهند شد. با تغییر رئیس جمهور در آمریکا فقط تاکتیک ها هستند که در تهران، پکن و مسکو ممکن است تغییر کنند.

 

آمریکا چیز جدیدی برای ارائه به دنیا ندارد و روز به روز عقب نشینی های بیشتری را ثبت مینماید؛ این یک واقعیت محض است و نکته آخری که لازم است اینجا مطزح شود این است که روزگاری بعضی ها برای تغییر نظام سیاسی در ایران دل به آمریکا بسته بودند، اما حالا آمریکایی ها نگران دخالت جمهوری اسلامی در نظام سیاسی خود هستند. زیبا نیست؟!

 

 


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید