فراخوان اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 13:03
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاددانشگاهی به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد برای اولین بار در استان خبر داد.

سیروس رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با موافقت معاونت سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی امسال برای اولین بار برای استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا مبلغ ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاهی استان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت فرصت مناسبی است تا بخش‌های مختلف اشتغال و آموزش بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات‌دهی به جامعه جویای کار بهره ببرند، افزود: جهاددانشگاهی آمادگی دارد آموزش‌ها و نیز مشاوره‌های لازم برای متقاضیان تسهیلات را در سطح استان ارائه دهد.

رضایی همچنین به تجارب جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های ملی از جمله طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و تصریح کرد: با قرار گرفتن نام جهاد دانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه‌های تبصره دو فرصت مناسب برای تکمیل زیست‌بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:  افراد متقاضی تسهیلات می‌توانند با کسب توانمندی‌های لازم در جهاددانشگاهی در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب وکار قرارگرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص فرایند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، افزود: متقاضیات از امروز ۱۷ شهریورماه می‌توانند به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم ثبت نام اولیه، اهلیت آنها توسط کارشناسان مربوطه در جهاد دانشگاهی استان سنجیده و در صورت مثبت بودن پاسخ، ظرف حداکثر یک هفته اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام آن‌ها در سامانه تک (سامانه دریافت و ثبت درخواست متقاضیان برای استفاده از تسهیلات اشتغال دستگاه‌های حمایتی) به صورت تلفنی انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: پس از ثبت درخواست و بارگزاری مدارک مورد نیاز توسط متقاضی در سامانه تک، در کوتاه‌ترین زمان، این درخواست‌ها به بانک عامل ارسال و بانک در مدت زمان قانونی، درخواست نامبردگان را بررسی و در صورت تایید، مراتب را به جهاددانشگاهی استان اعلام می‌کند.

رضایی افزود: در صورت تشخیص جهاد دانشگاهی استان و در راستای هدف‌مند کردن این تسهیلات، متقاضیان تایید شده موظف به گذراندن دوره‌های عمومی مرتبط با راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی و مهارت‌های تخصصی مرتبط با کسب و کار مورد تقاضا هستند.

وی تاکید کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه بوده و صرفا برای افرادی است که فاقد شغل دائمی و رسمی همچون مشاغل دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و یا بیمه‌های کافرمایی هستند و به افرادی که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده کرده اند، تعلق نمی‌گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از شروع ثبت نام متقاضیان این تسهیلات در استان از تاریخ ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ خبر داد و «پرورش زنبور عسل»، «حسابداری»، «بافت تابلو فرش»، «خیاطی»، « تولید کننده محتوای نرم افزار»، «تعمیر تلفن همراه»، «پرورش قارچ»، «بسته بندی محصولات»، «دوخت چرم»، «تولید گیاهان دارویی»، «بافت فرش»، «بسته بندی میوه خشک»، «پرورش مرغ بومی»، «پرورش گوسفند و بز» را تعدادی از رشته‌های نیازسنجی شده در استان برای ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات به متقاضیان، برشمرد و تاکید کرد: هرگونه طرح اشتغال‌زا که مورد تایید کارشناسان جهاد دانشگاهی قرار گیرد قابلیت ارائه به بانک را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان در شهرستان‌ها صرفاً از طریق مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی و تسهیل‌گران اعلام شده در سطح شهرستان‌ها اقدام و از مراجعه مستقیم به ستاد این واحد خودداری فرمایند.

رضایی آدرس و شماره تماس مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان و سایر مراکز تسهیلگر جهت پاسخگویی به سوالات متقاضیان تسهیلات در استان را به شرح ذیل اعلام کرد:
مرکز آموزش‌های کوتاه مدت شماره یک جهاد دانشگاهی: خیابان رجایی جنوبی، نبش خیابان مولوی تلفن: ۳۳۳۳۴۸۹۸ مرکز آموزش‌های کوتاه مدت شماره دو جهاد دانشگاهی: خیابان ولیعصر شمالی، روبروی اداره کل بیمه سلامت ایرانیان تلفن:۳۲۲۴۲۵۱۷
مرکز آموزش‌های کوتاه مدت شهرستان بروجن: میدان شهرداری تلفن:۳۴۲۲۱۲۳۰
مرکز آموزش های کوتاه مدت شهرستان سامان: میدان انقلاب(مرکزی)، جنب بانک کشاورزی تلفن : ۳۳۵۲۷۴۶۴
مرکز آموزش‌های کوتاه مدت شهرستان لردگان: خیابان گلزار شهداء تلفن:۳۴۴۴۶۶۹۳
شهرستان بن: خیابان ملت، سه راه نماز، موسسه پویان دستان تلفن:۰۹۱۳۳۸۲۲۴۹۱
انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.