جشنواره انگور، فرصتی برای معرفی پتانسیل کشاورزی و گردشگری ابهر

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 13:04
برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی، فرصتی استثنایی برای معرفی این محصولات و سایر پتانسیل‌های شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

اصلی‌ترین دلیل انتخاب محصول انگور برای برگزاری جشنواره، این است که ابهر یکی از قطب‌های اصلی تولید انگور در استان زنجان محسوب می‌شود تا جایی که سالانه بیش از ۱۰۰ تن انگور در این شهرستان تولید و به شکل‌های مختلف از گرفتن آب غوره تا تهیه کشمش، مهمان سفره ایرانیان می‌شود.

از ارقام عمده انگور این شهرستان، بی‌دانه سفید و قرمز است. انگور تولیدشده در ابهر عمدتاً برای تهیه کشمش و مصرف تازه‌خوری در بازار سایر استان‌ها و صادرات به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج‌ فارس عرضه می‌شود و درصدی از آن هم به فرآورده‌هایی مانند شیره، سرکه تبدیل می‌شود.

برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی علاوه بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی هر منطقه را به نمایش می‌گذارد، پتانسیلی بی‌نظیر در افزایش همدلی و هم‌افزایی عمومی است و زمینه اشتغال‌زایی، کارآفرینی و توسعه فرهنگی و اجتماعی را فراهم‌ می‌کند.

برگزاری این سبک از جشنواره‌ها به‌دلیل آنکه محلی برای معرفی تولیدات کشاورزی، خوراکی و صنایع دستی روستایی‌هاست، آورده اقتصادی نیز دارد که با توجه به همین موضوع باید مورد حمایت جدی نهادهای مربوط قرار گیرد، چون انگیزه‌ای برای تولید و اشتغال‌زایی است.

جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین از ۱۶ شهریور در این روستا آغاز شده و تا ۱۸ شهریور ماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است، جشنواره‌ای که تمام تلاش برگزارکنندگانش در راستای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان است.

در این‌جشنواره ۱۰ هنرمند صنایع‌ دستی در پنج غرفه حضور دارند. همچنین ۴۰ غرفه فروش محصولات کشاورزی برپا شده است و بازدیدکنندگان علاوه بر دیدن غرفه‌ها از نقاط مختلف روستا نیز بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.