دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴؛ صالحی برنزی شد

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 13:12

دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴؛ صالحی برنزی شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه بازی‌ها، نتایج نمایندگان ایران به این شرح است: 
پرتاب نیزه اف ۵۴: 
الهام صالحی با وجود سه خطا و در نهایت با ۱۶.۲۴ متر در رده سوم قرار گرفت و صاحب نشان برنز شد. در این ماده نورخون قربانووا از ازبکستان با ۲۱.۱۲ متر پرتاب نیزه رکورد جهان را شکست.

پیش از این در ماده پرتاب کلاب کلاس اف ۳۲ پرستو حبیبی به مدال نقره رسید و در پرتاب وزنه کلاس اف ۵۵ ظفر ذاکر به مدال نقره دست یافت و حامد امیری ششم شد. در پرتاب وزنه کلاس اف ۵۳ علیرضا مختاری به مدال برنز رسید و در ماده پرتاب نیزه کلاس اف ۵۷ امان الله پاپی چهارم شد.

در ماده پرتاب دیسک کلاس اف ۵۶ مصطفی ماریان به علت مثبت شدن آزمایش دوپینگ حذف شد. در پرتاب وزنه کلاس اف ۵۴ زنان الهام صالحی پنجم شد و در پرتاب وزنه کلاس اف ۱۱ مردان امیرحسین علیپور به مدال طلا دست یافت و مهدی اولاد مدال نقره را از آن خود کرد.

در ماده دو ۴۰۰ متر کلاس تی ۱۲ زنان هاجر صفرزاده به مدال نقره دست یافت. در پرتاب نیزه کلاس اف ۵۶ زنان هاشمیه متقیان پنجم و در پرش طول مردان کلاس تی ۳۷ مهدی الفت نیا چهارم شدند. در پرتاب نیزه کلاس اف ۳۴، سعید افروز با دو رکورد شکنی جهان به مدال طلا دست یافت.

در پرتاب دیسک کلاس اف ۱۱ حسن باجلوند به مدال نقره دست یافت و مهدی اولاد چهارم شد. در پرتاب وزنه کلاس اف ۳۵ علی اصغر جوانمردی به مدال برنز رسید و در پرتاب نیزه اف ۱۳، علی پیروج مدال نقره گرفت و سجاد نیک پرست پنجم شد. در پرتاب نیزه کلاس اف ۵۴ عرفان بُندُری پس از ۶ پرتاب با بهترین حد نصاب ۲۹.۱۱ متر در رده پنجم قرار گرفت. در پرتاب وزنه کلاس اف ۵۷ یاسین خسروی رکورد پارالمپیک را شکست و به مدال طلا رسید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.