فوری | زلزله ۵.۷ ریشتری ترکیه را لرزاند | آمار کشته ها و زخمی ها چقدر است؟

گسترش نیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 13:12
یکی از بزرگترین مخاطرات طبیعی که کره زمین را تهدید می کند. در مورد زلزلهد هیچ کاری تا به حال از دست انسان ها بر نیامده و علم و دانش امروز کمک قابل توجهی در این زمینه به بشریت نکرده است. در ادامه به زلزله ای که در ترکیه رخ داده می پردازیم.

ساعتی پیش  زلزله ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ترکیه را لرزاند.

 زلزله مرگبار ترکیه 

در ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱)، در ساعت ۰۴:۱۷ به وقت ترکیه، زمین‌لرزه‌ سهمگین و فاجعه‌آمیز به بزرگی ۷٫۸ ریشتر مرکز و جنوب ترکیه و شمال و غرب سوریه را به مدت ۷۵ ثانیه لرزاند و خسارت‌های گسترده‌ای به جای گذاشت. در این زلزله، مجموعا" از دو کشور بیش از ۵۹٬۰۰۰ نفر کشته و ۱۲۱٬۷۰۴ نفر زخمی شدند. زمین‌لرزه در ۳۴ کیلومتری غرب، شهر غازی عینتاب و در عمق ۱۷٫۹ کیلومتری زمین روی داد است.   این زلزله پس از زلزله ۱۶۶۸ آناتولی شمالی، شدیدترین زمین‌لرزه تاریخ ترکیه به‌شمار می‌رود. زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیه-سوریه، مرگبارترین زلزله در ترکیه از زمان زمین‌لرزه ۱۲۶۸ کیلیکیه و در سوریه از زمان زمین‌لرزه ۱۸۲۲ حلب بوده‌است. زلزله اول به بزرگی ۷.۸ ریشتر رخ دادده و زلزه دوم  حدود ۷.۵ ریشتر قدرت داشته است. 

این خبر به زودی تکمیل می شود... 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.