ببینید | فضل الله مهمانچی درگذشت؛ حماسه‌ساز دفاع مقدس در عرصه رسانه دعوت حق را لبیک گفت

خبرآنلاین شنبه 17 شهریور 1403 - 13:31
انالله و اناالیه راجعون. حاج فضل الله (سعید)مهمانچی برادرشهید بزرگوار حبیب الله مهمانچی (ازشهدای حادثه هفتم تیر)درسال 1342 در خانواده ای مذهبی و انقلابی در تهران دیده به جهان گشود.او در اوان نوجوانی برای دفاع از میهن خویش به بسیج مسجد کمیل پیوست و به دلیل علاقه بسیار برای حضور در جبهه های جنگ در سال 1364 به عنوان دستیارفیلمبردار واردگروه جنگ شبکه اول سیما شد و در عملیات والفجر8 در عرصه ثبت و ضبط تصاویر مستند از رزمندگان اسلام فعالیتی چشمگیر از خود نشان دادبطوریکه در سال بعدیعنی سال1365به عنوان فیلمبردار جنگی در عملیات کربلای5 حضور پیداکرد.

در همین عملیات به علت اصابت ترکش خمپاره به دستش مجروح شد، اما تا پایان جنگ ماند و به ثبت و ضبط حماسه های دفاع مقدس و رزمندگان پرداخت.مرحوم مهمانچی تصویربردار رسمی صداوسیما بود و در طی سالها خدمت در این سازمان تا شروع بیماری اش توانست به عنوان مدیر تصویربرداری و تصویربردار چندین و چند یادگار در زمینه فیلم های کوتاه،تله فیلم،سریال و همچنین مجموعه های مستند ماندگار از خود به یادگار بگذارد.سریال های به رنگ صدف،عاطفه، شمارش معکوس و دستی برآتش و آهوی وحشی از جمله این یادگاریهای ایشان هستند. فضل الله (سعید) مهمانچی از بهمن 1398 درگیربیماری مرموز و لاعلاجی شد که کم کم او را از فعالیت حرفه ای محروم ساخت.اما او با روحیه ای عالی و غیرقابل وصف ، همراه با کمک و همیاری ایثارگرانه ی خانواده تا سی ام ماه صفر سال جاری توانست زندگی را ادامه دهد. اما همزمان با سالگرد شهادت امام عزیز و گرانقدر خود حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دعوت حق را لبیک گفت و به آستان حق شتافت . روحش شاد و یادش گرامی باد.مراسم بدرقه و تشییع این هنرمند بسیجی و ایثارگرعزیز روز جمعه 16شهریورماه ساعت 11  در قطعه ۳۸ بهشت زهرا ردیف ۴۵ شماره ۵۴  انجام می گبرد.مراسم ختم و یادبود نیز در روزسه شنبه 20شهریور از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) واقع در میدان شهدا خیابان قادری(سقاباشی سابق)برگزارمی گردد.

265 33

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.