جانشین عشقی در سازمان بورس چه کسی خواهد بود؟

گسترش نیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 13:32
بر اساس اطلاعات دریافتی، امروز عصر جلسه‌ای فوق‌العاده از سوی شورای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد تا به موضوع استعفای مجید عشقی و معرفی جانشین احتمالی او رسیدگی شود.

وام میلیاردی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و استعفای مجید عشقی در صدر خبرهای بورسی در چند روز گذشته بوده است و در نهایت صبح امروز خبر استعفای مجید عشقی رسانه ای شد. جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس امروز ساعت ۱۸ با حضور اعضای شورا در وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ریاست وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد تا این موضوع بررسی شده و در ادامه به احتمال زیاد استعفای عشقی پذیرفته شود.

مجید عشقی در ۲۱ مهر ۱۴۰۰ به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد و پس از پایان دوره نخست ریاست خود، در ۲۰ فروردین امسال برای دو سال و نیم دیگر در این سمت ابقا گردید.

عشقی-بورس

گمانه زنی های فعالان بازار سرمایه درباره جانشین احتمالی عشقی

درباره جانشین احتمالی رئیس سازمان بورس صحبت های زیادی مطرح می شود و تا لحظه آخر نمی توان به طور قطع نظر داد اما نظرات فعالان بازار سرمایه غریب به اتفاق بر ۲ گزینه رسیده اند و آن هم وحید ماجد عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد تهران و حجت الله صیدی با سابقه مدیر عامل بانک صادرات ، سرمایه گذاری خوارزمی و سرمایه گذاری غدیر است.

یکی از خبرگزاری ها هم ادعا کرد که وزیر اقتصاد به بررسی گزینه‌های زیر برای ریاست سازمان بورس پرداخته و پس از اتخاذ تصمیم، یکی از این افراد به عنوان رئیس سازمان بورس منصوب خواهد شد. این ۱۱ گزینه برای ریاست سازمان بورس به این است:

فرهاد حنیفی: مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران. حجت الله صیدی: با سابقه مدیر عامل بانک صادرات، سرمایه گذاری خوارزمی و سرمایه گذاری غدیر. مهدی سدیدی: رئیس تشکیلات اقتصادی آستان قدس رضوی، رحمت الله صادقیان: رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی. مهدی رباطی: مدیر عامل سابق کارگزاری بورس بیمه. وحید ماجد: عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد تهران. بهرنگ اسدی: مدیر عامل سابق تامین سرمایه بانک مسکن، محمد علی دهقان دهنوی: رئیس سازمان بورس در دوره روحانی که در ستاد انتخاباتی پزشکیان نیز فعال بود. سعید اسلامی: دبیر کل سابق کانون نهاد سرمایه گذاری. محمد حسین صدرایی: مدیر سابق صندوق توسعه بازار. امیر حسین ارضاء: مدیر عامل سابق شرکت هاب اعتضاد غدیر.

همچنین رسانه ها مدعی شده اند که احتمال حضور ۷ نفر اول در پست ریاست سازمان بورس جدی تر به نظر می رسد.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.