بوستان رازی به بوستان نوجوانان رازی تبدیل می شود

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 13:38

بوستان رازی به بوستان نوجوانان رازی تبدیل می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدمحمد موسوی گفت: تبیین الگو‌های ایرانی-اسلامی به نوجوانان با طراحی ساختمان «الگونما» از اقدامات انجام شده در این بوستان است.


وی افزود: این بنا که نخستین بنای شهر در این زمینه خواهد بود، در سوله بزرگی به متراژ بیش از هزار مترمربع در انتهای بوستان، ضلع جنوب شرقی ایجاد می‌شود که این سوله پیش‌تر به حوزه پسماند اختصاص داشت و اکنون با تغییر کاربری در اختیار حوزه آموزش‌های شهروندی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: در ساختمان الگونما، برنامه‌ها و محصولات آموزشی با هدف بسط و تبیین الگو‌های ایرانی-اسلامی ارائه خواهد شد.

وی همچنین گفت:با اهداف فرهنگی و تربیتی و گسترش خانواده‌محوری، مقرر شده زیرساخت‌های، چون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، باز سازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان، اختصاص فضا به محصولات مورد نیاز نوجوانان فراهم شود.

شهردار منطقه ۱۱ در ادامه این تغییرات به دریاچه مصنوعی این پارک اشاره کرد و گفت: دریاچه مصنوعی که در این پارک وجود دارد بستر خوبی برای تفریحات سالم نوجوانان و جوانان در کنار خانواده است که می‌تواند اوقات فراغت خوبی را برای آن‌ها رقم بزند، لایروبی این دریاچه را آغاز کردیم تا خانواده‌ها بتوانند از این بستر برای قایق سواری استفاده کنند.

وی با اشاره به همکاری دیگر سازمان‌ها برای تغییر ماهیت این بوستان بیان کرد: با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد تسهیل ایجاد پارکینگ در محوطه سینما رازی، بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان توافق کرده ایم.

موسوی گفت: اقدامات عمرانی تازه در دریاچه و فانوس آن از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای این تغییرات است که تا پایان سال همه سازمان‌های مربوطه موظف هستند این تغییرات را اعمال کنند تا بوستان رازی محفلی امن و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان شهر تهران شود.

موسوی یاد آور شد: بوستان رازی با ۲۵هکتار وسعت و امکاناتی نظیر شهر بازی؛ دومین دریاچه مصنوعی پایتخت؛ فانوس آبی؛ زمین اسکیت و زمین چمن مصنوعی و فرهنگسرای رازی جزو بزرگترین بوستان‌های پایتخت است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.