وزش باد شدید با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

رکنا شنبه 17 شهریور 1403 - 13:45
رکنا: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر صبح امروز شنبه زابل در شمال این استان را درنوردید.
وزش باد شدید با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

به گزارش رکنا و به نقل از ایرنا، محسن حیدری اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۷۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۴ کیلومتر بر ساعت رسید که دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا یک‌هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی با اشاره بر اینکه تا روز سه شنبه در شمال سیستان و بلوچستان باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه در نواحی مرکزی، نوار شرقی و مرز غربی وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می‌شود.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.