بورسیه تحصیلی همراه اول در مقطع کارشناسی برای دانشگاه‌های معتبر کشور

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 14:37
شرکت همراه اول پس از موفقیت دو دوره طرح همراه نخبگان و دو دوره بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دو سال گذشته و در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی، تصمیم دارد تا برای ۳۰ دانشجوی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی ارائه کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آکادمی همراه، این بورسیه که در واقع اولین دوره طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول برای دانشجویان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آید، ویژه مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر برای دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، امیرکبیر و خواجه نصیر طوسی است که با هدف حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد اعطا می‌شود.

رشته و دانشگاه‌های اولین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول 

در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اولین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول برای رشته و دانشگاه‌های زیر تعریف شده است:

  • مهندسی برق
  • رشته برق دانشگاه صنعتی شریف : ۵ نفر
  • رشته برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر : ۴ نفر
  • رشته برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی : ۳ نفر
  • رشته برق دانشگاه علم و صنعت ایران : ۳ نفر
  • مهندسی کامپیوتر
  • رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف : ۵ نفر
  • رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر : ۴ نفر
  • رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی : ۳ نفر
  • رشته کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران : ۳ نفر

مزایای اولین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول

دانشجویان منتخب اولین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول هیچ تفاوتی با دیگر دانشجویان غیربورسیه این مراکز ندارند و تمامی واحدهای اصلی هر رشته توسط اعضای هیئت علمی و استادان گرانقدر دانشگاه‌های سراسری به آنها آموزش داده می‌شود.

علاوه بر این آکادمی همراه برای این دانشجویان نخبه و با استعداد، دوره‌های آموزی و مزایای ویژه‌ای در نظر گرفته که از میان آنها می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد؛

  • دریافت حقوق و بیمه 
  • امکان استخدام در شرکت‌های خانواده همراه اول پس از دوره کارشناسی
  • ورود مستقیم به دوره کارآموزی همراه اول
  • کسب تجربه در بزرگترین شرکت‌های حوزه ICT 
  • شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارت نرم
  • حضور در جشنواره‌های دانشجویی و بوت کمپ‌های علمی
  • حضور در کنفرانس‌های تخصصی متناسب با هر رشته و گرایش
  •  بازدیدهای علمی از دستاوردهای کشور (صنعت ICT)

تجربه حضور در محیط پرافتخارترین دانشگاه‌های ایران

تمامی دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی ویژه دانشجویان بورسیه، بدین منظور طراحی شده تا آنها بتوانند مهارت‌های جانبی لازم را به منظور افزایش توانایی در رهبری، مدیریت، شیوه تعامل، حل مسئله و... برای حضور در پروژه‌های همراه اول کسب کرده و گام موثرتری در ابتدای مسیر شغلی خود گام بردارند.

علاوه بر این دانشجویان طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول طی چهار سال تحصیلی خود، حقوق دریافت کرده و بیمه می‌شوند. این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی هم می‌توانند به صورت مستقیم وارد دوره کارآموزی همراه اول شده و امکان جذب رسمی و استخدام آنها در همراه اول و شرکت‌های تابعه آن نیز وجود دارد. البته نباید فراموش کرد که همکاری با شرکت همراه اول و حضور در پروژه‌های مهم و تاثیرگذار برای آینده کشور از جمله مزایای مهم این بورسیه برای دانشجویان است و می‌تواند به صورت هم‌زمان رزومه شغلی و تحصیلی آنها را پربار و حرفه‌ای نماید.

قوانین اولین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول

دانشجویان طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول به مدت ۴ سال تعهد خدمت دارند و دریافت مدرک کارشناسی آنها در گروی این تعهد است. بر همین اساس دانشجویان برای دریافت بورسیه باید تعهد بدهند که پس از پایان دوران تحصیلی و خدمت سربازی، ۴ سال کامل در این شرکت مشغول به کار شوند. البته در صورتی که همراه اول بر اساس عملکرد دانشجو طی دوران تحصیل و کارآموزی و… به این نتیجه برسد که تمایلی به جذب وی ندارد، دانشجوی مذکور از بورسیه حذف شده و دیگر تعهد خدمتی نخواهد داشت.

بورسیه تحصیلی همراه اول در مقطع کارشناسی برای دانشگاه‌های معتبر کشور

در نظر داشته باشید که تمامی مزایای بورسیه منوط به این است که دانشجویان، عملکرد تحصیلی بسیار مناسبی از خود برجای بگذارند و بیش از یک ترم، معدل آنها از ۱۵ پایین‌تر نیاید. در صورتی که یک دانشجو دو مرتبه نمره معدل کمتر از ۱۵ کسب کند، بورسیه تحصیلی وی لغو شده و نمی‌تواند از مزایای متعدد طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول برخورد شود. 

روند ارائه این بورسیه هم بدین شکل است که از متقاضیان واجد الشرایط که کمتر از ۲۲ سال سن دارند، ( سه برابر ظرفیت ) دعوت به مصاحبه می‌شود و پس از مصاحبه و انتخاب نفرات برتر بر اساس اولویت‌های فنی و شخصیتی توسط تیم اداره جذب همراه اول، از واجدین شرایط برای تکمیل مدارک دعوت به عمل می‌آید. همچنین همانطور که بیان شد، تعهدنامه‌هایی از دانشجویان دریافت خواهد شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بورسیه تحصیلی می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند؛

https://hamrah.academy/blog/first-undergraduate-scholarship-plan/

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.