مشکلات اهواز با اولویت‌بندی در شورای شهر بررسی خواهد شد

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 14:46
رئیس شورای شهر اهواز گفت: شورا با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌هایی به مشکلات شهر به ویژه در اولویت‌های اصلی یعنی آسفالت و آب‌های سطحی ورود می‌کند و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز از دستورکارهای این کمیته‌ها و کارگروه‌ها در شورا خواهد بود.

محمدمهدی مطیعی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه (فوق‌العاده) صحن علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۷ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران اربعین حسینی که نماد وحدت و تبلور عاشقان حسینی بودند، تشکر می‌کنم. از همه کسانی که در زمینه برگزاری این مراسم باشکوه نقش داشتند و خدمات‌رسانی کردند، تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با تقدیر ار هیات رئیسه قبلی افزود: نهاد شورا تدبیری از سوی قانون‌گذار اساسی است تا از ظرفیت‌های مردمی برای اداره امور شهر با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف هر شهر استفاده شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: بعد از گذشت بیش از سه سال می‌دانیم کجا ایستاده‌ایم و در چه شرایطی قرار داریم. از همه مردم می‌خواهیم ما را تنها نگذارند و طرح، ایده و پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا از خرد و هوش مردم استفاده شود.

مطیعی بیان کرد: به مردم اهواز قول می‌دهیم هیچ کاری بدون تایید خرد جمعی، بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و بدون در نظر گفتن ابعاد علمی و تخصصی انجام نخواهیم داد و تلاش می‌کنیم برای پروژه‌ها و کارها پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی، منطقه‌ای، تخصصی، علمی و حتی ذائقه‌ای را رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به مطالعات، مشورت‌ها و تبادل نظرها در سه سال گذشته، اشراف نسبی به قوانین مربوط به شوراها ایجاد شده است. نقاط ضعف، نقاط قوت و خلاءها شناسایی شده است و اعلام می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها برای تامین و برگشت نظم و وحدت شورا استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در این راستا علاوه بر پیشبرد کارها، تلاش می‌شود شأن و شوکت شورا و اعضای شورا نیز برگردد و ارتقا یابد و به این منظور باید نقش اساسی و کلیدی شورا از جهت تعامل‌های بین سازمانی حتما به شورا برگردد.

وی بیان کرد: معتقد هستیم باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و به همین نسبت خود را ملزم به رعایت قوانین و بخش نامه‌ها می‌دانیم، بنابراین به مدیریت شهری اعلام می‌کنیم در خصوص لوایح و مصوبات شورا با حساسیت، دقت و موشکافی بیشتری عمل خواهیم کرد و از تمام ظرفیت نظارت شورا در این زمینه استفاده می‌شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: شورا با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌هایی به مشکلات شهر به ویژه در اولویت‌های اصلی یعنی آسفالت و آب‌های سطحی ورود می‌کند و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز از دستورکارهای این کمیته‌ها و کارگروه‌ها در شورا خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت و توان نیروهای شهرداری بی‌بدیل و بی‌مثال است، گفت: نگاه همه ما این است که بزرگ‌ترین سرمایه شهرداری اهواز نیروی انسانی خدوم و فداکار است و با برنامه‌ریزی صحیح و نگاه عدالت‌محور تلاش‌مان خواهیم کرد از ظرفیت تمام نیروها استفاده شود و پذیرا و شنوای تمام آن‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اهواز اعضای کمیسیون‌های شورا در چهارمین سال فعالیت این دوره انتخاب شدند. این جلسه با دستور کار انتخاب اعضای کمیسیون‌های شورای شهر اهواز در سال چهارم این دوره، برگزار و اعضای کمیسیون‌ها به جز کمیسیون خدمات شهری انتخاب شدند.

بر این اساس، سید محمد علی پورموسوی، علی مدد هاشم پور، سید محمدجواد رضوی، سید ناصر مهداوی و غلامرضا شانه‌سازان به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و منابع انسانی انتخاب شدند.

محمدمهدی مطیعی، محمد حسین ملایی زمانی، سید محمدجواد رضوی، علی مدد هاشم پور، محمد مهدی مطیعی و سید محمدعلی پورموسوی به عضویت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش و جوانان در آمدند.

عادل شیشه‌گری، یونس اسفندیاری نژاد، سید ناصر مهداوی و عبدالزهرا سنواتی و سیاوش محمودی نیز به عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری انتخاب شدند.

عادل شیشه‌گری، سیاوش محمودی، حجت الله زارع زاده، حمید دغاغله و محمدحسین ملایی زمانی به عنوان اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و حمید دغاغله،‌ عادل شیشه‌گری، سیاوش محمودی، علی مدد هاشم پور و غلامرضا شانه‌سازان عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شدند.

غلامرضا شانه‌سازان، عبدالزهرا سنواتی، یونس اسفندیاری نژاد، سید محمدجواد رضوی و سید محمدعلی پورموسوی به عنوان اعضای کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت و محمد مهدی مطیعی، یونس اسفندیاری نژاد، عبدالزهرا سنواتی، محمد حسین ملایی زمانی و سید ناصر مهداوی نیز به عنوان اعضای کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.