افزایش موارد سرقت از عابربانک‌ها در کانادا

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 14:52

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی سی تی وی در مطلبی از افزایش موارد سرقت از عابربانک‌ها در تورنتوی کانادا خبر داد.
در پی وقوع چند مورد دزدی، پلیس تورنتو به شهروندان درباره استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانکی هشدار داد.
پس از سرقت کارت بانکی یک قربانی سالمند و خارج شدن پول از حسابش، پلیس در تلاش برای یافتن دو مظنون است.

این گونه سرقت‌ها طی دو سال گذشته افزایش یافته است. افراد مجرم با هم کار و وانمود می‌کنند در تلاش برای کمک به دیگران هستند. آنها ممکن است بگویند ماشین شما نشتی روغن دارد، لاستیک شما کم باد است، یا کارت بانکی خود را در زمان استفاده از عابر بانک، تعویض کنید. 

جوآن پنینگز شهروند مسن. زن: به هیچ چیز مشکوک نشدم تا این که به خانه آمدم و کیف پولم را پیدا نکردم.

جوآن پنینگز ۸۹ ساله از تورنتو در ماه ژوئیه در حال استفاده از دستگاه خودپرداز بانکی بود که یک زن به او نزدیک شد و گفت که به نظر می‌رسد خودرو اش نشتی روغن دارد. 

جوآن پنینگز شهروند مسن: او به من گفت از ماشینت روغن می‌ریزد و در حال چکه کردن روغن است که این باعث حواس پرتی من شد و او در واقع در تلاش برای پرت کردن حواس من بود.

در حالی که پنینگز در حال صحبت کردن با این زن بود، شخص دیگری در ماشین او را باز کرد و کیف پولش را دزدید. 

جوآن پنینگز شهروند مسن: متوجه شدم که کیف پولم نیست. 

پول نقد پنینگز دزدیده شد، اما شرکت کارت اعتباری اش متوجه این کلاهبرداری شد و جلوی ضرر‌های بیشتر را گرفت. پلیس تورنتو می‌گوید در یک مورد دیگر یکی از سالمندان هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز کارت خود را به فرد دیگری داد تا این کاررا برایش انجام دهد. از او ده هزار دلار کلاهبرداری کردند.

لوری مک کان از اداره پلیس تورنتو: ناراحت کننده‌ترین بخشی که به آن فکر می‌کنم این است که قربانی ما در این پرونده ۸۸ ساله است.

پلیس می‌گوید در ماه مه این مرد از دستگاه خودپرداز استفاده می‌کرد که ظاهرا دو مردی که با هم کار می‌کردند سبب حواس پرتی او شدند. یکی از این دو مرد به زمین افتاد و گفت که به کمک نیاز دارد.

لوری مک کان ازاداره پلیس تورنتو: قربانی ما سعی داشت به این مظنون کمک کند که در حال افتادن بود. در حالی که مظنون دیگر کارت‌های بانکی او را سرقت کرد.

پلیس تورنتو این خبر را منتشر کرد، زیرا معتقد است قربانیان دیگری از کلاهبرداری از خودپرداز‌های بانکی وجود دارند. آنها به مردم یادآوری می‌کنند بلافاصله سرقت را گزارش کنند، زیرا دوربین‌هایی بر روی دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد که می‌تواند به تحقیقات آنها کمک کند. 

این مرد ۸۸ ساله بعد یک ماه متوجه گم شدن پول از حسابش شد. پلیس عکس‌های دو مظنون مرد را منتشر کرد. اولی در پایان ۳۰ سالگی اش قراردارد وهیکل متوسطی دارد و یک کلاه سرش است و پیراهن و شلوار جین برتن دارد و کفش پیاده روی دارد. دومی، در اواخر دهه ۳۰ خود است و هیکل متوسطی دارد و یک پیراهن آبی تیره، شلوار جین پوشیده است و کفش پیاده روی دارد. برای محافظت از خود در دستگاه‌های خودپرداز، مراقب اطراف خود باشید، مراقب کسی باشید که به شما نزدیک می‌شود، با کسی در دستگاه خودپرداز ارتباط برقرار نکنید، رمز خود را به کسی نشان ندهید و هرگز اجازه ندهید کارت بانکی شما از تیررس شما خارج شود. مجرمان ممکن است به شما نزدیک شوند تا بگویند لاستیک شما پنچر شده است. این شیوه دیگری برای کلاهبرداری است که باید مراقب آن باشید.

همیشه باید صورت حساب‌های بانکی و کارت اعتباری خود را به دقت بررسی کنید تا هرگونه خارج شدن پول از حسابتان را متوجه شوید. اگر برای گزارش دادن این موارد بیش از حد صبر کنید، احتمال پس گرفتن پولتان کم خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.