میدان سوارکاری می‌تواند به اندازه ۲ پتروشیمی برای کرمانشاه اشتغالزایی داشته باشد

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 15:39
رئیس انجمن صنفی اسبداران کرمانشاه به وجود ۱۴ تا ۱۵ هزار راس اسب در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: داشتن یک میدان سوارکاری می‌تواند به اندازه دو پتروشیمی برای استان اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

جهانبخش شکری، امروز(۱۷ شهریور) در حاشیه کلنگ زنی پروژه پیست سوارکاری کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به قدمت بسیار بالای اسب کرد در کرمانشاه، اظهار کرد: خون اسب نژاد کرد در تمام نژادهای اسب دنیا وجود دارد. 

وی افزود: حدود ۳۵۰۰ سال قبل کرمانشاه یکی از مراکز پرورش اسب در ایران بوده و آن را به مانند کالای جنگی و بسیار ارزشمند صادر می‌کرده‌اند. 

رئیس انجمن اسبداران کشور با بیان اینکه در حال حاضر اسب کرد در چهار کشور دنیا پرورش می‌یابد، گفت: ایران، ترکیه، عراق و سوریه کشورهایی هستند که در آنها پرورش اسب کرد صورت می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه اسب کرد، خواهان زیادی در دنیا دارد، احداث یک پیست سوارکاری کمک می‌کند که اسب‌هایمان را نشان دهیم و با قیمت‌های بالایی آنها را بفروشیم و صادر کنیم. 

شکری خاطرنشان کرد: اسب کرد از نظر قدرت و استقامت، یکی از قوی‌ترین نژادهای اسب دنیاست، لذا ضروری است که با توجه به چنین پیشینه و جایگاهی یک میدان سوارکاری داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: سال ۱۳۵۵ یک میدان سوارکاری در میدان لب آب کرمانشاه برای علاقمندان به این رشته احداث شد و سالها محلی برای مسابقات سوارکاری بود. 

شکری ادامه داد: متاسفانه در دهه ۸۰ میدان سوارکاری را به یک مجموعه ورزشی تبدیل کردند که به دلیل اینکه زمین آن غیراستاندارد است، استفاده چندانی از آن هم نمی‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار راس اسب در کرمانشاه وجود دارد که این خود یک ثروت بسیار بزرگ برای استان به شمار می‌رود و با احداث یک میدان سوارکاری از محل آن می‌توانیم اشتغالزایی و درآمدزایی خوبی برای استان داشته باشیم. 

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.