تنها یک میلیون و 200 هزار نفر از اتباع افغانستانی در ایران می مانند/ مابقی به کشورشان بازگردانیده خواهند شد + صوت

رکنا شنبه 17 شهریور 1403 - 15:59
رئیس کارگروه اتباع در کمیسیون شوراها گفت: بیشتر از یک میلیون و دویست هزار نفر از اتباع افغانستانی در کشور نمی مانند.بر اساس آمارها، بین 5 میلیون تا 7 میلیون نفر اتباع در کشور داریم که کشور گنجایش سکونت بیشتر از یک میلیون و دویست هزار نفر آنها را ندارد. بدین ترتیب تا پایان سال مابقی اتباع افغانستانی به کشورشان بازگردانیده می شوند و آنهایی که مجاز به ماندن هستند باید ضابطه مند شوند.
تنها یک میلیون و 200 هزار نفر از اتباع افغانستانی در ایران می مانند/ مابقی به کشورشان بازگردانیده خواهند شد  + صوت

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کارگروه اتباع در کمیسیون شوراها در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت:موضوع ساماندهی اتباع خارجی موضوعی است که برای ما و مردم بسیار مهم است و روی آن حساسیت  به جا و درستی وجود دارد.

ابوالفضل ابوترابی در ادامه گفت:در همه کشورهای دنیا، اتباع خارجی فرصت به شمار می آیند،اما اگر ساماندهی درست نداشته باشند می توانند به تهدید تبدیل شوند. وضعیت فعلی اتباع در کشور، بدون برنامه ریزی و سازماندهی است که تبدیل به تهدید شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تدوین طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت هدفمان این است که کمبود نیرو در 37 شغلی که بر اساس آمایش سرزمینی در اطلس مشاغل وزارت کشور تهیه شده از اتباع خارجی تامین کنیم و مابقی این افراد را به کشورشان بازگردانیم.

رئیس کارگروه اتباع در کمیسیون شوراها افزود: در این طرح کارفرما ها مشخص هستند و اتباع باید گزینش بشوند و وثیقه بگذارند و انگشت نگاری و چهره نگاری شوند و مالیات و یارانه های دولت را پرداخت کنند.

این نماینده مجلس می گوید:بر اساس آمارها، بین 5 میلیون تا 7 میلیون نفر اتباع در کشور داریم که کشور گنجایش سکونت بیشتر از یک میلیون و دویست هزار نفر آنها را ندارد. بدین ترتیب تا پایان سال مابقی اتباع افغانستانی به کشورشان بازگردانیده می شوند و آنهایی که مجاز به ماندن هستند باید ضابطه مند شوند.

تاکید داشت:  با افرادی که به اتباع غیرمجاز شغل، مسکن و کارت بانکی می دهند برخورد می شوند و  مجازات خواهند شد. باید برای این افراد در مجلس با تصویب قوانین، تشدید مجازات در نظر گرفته شود.انسداد مرزها خیلی نکته مهمی است.البته شک است که با دیوار کشیدن بر مرزها بتوان مانع ورود اتباع غیرمجاز به کشور شد.

ابوترای با اعلام این موارد گفت: هدف اصلی ما از این طرح این است که اتباع افغانستانی غیرمجاز دیگر نتوانند در کشور زندگی کنند.

   

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید