دست کم ۸۷ کشته و ناپدید در پی آتش سوزی در مدرسه‌ای در کنیا

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 16:14

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، مقامات کنیا روز شنبه اعلام کردند: در پی انفجاری که شامگاه پنجشنبه در خوابگاه یک مدرسه ابتدایی در مرکز این کشور روی داد، ۱۷ پسر بچه کشته شدند و ۷۰ نفر همچنان ناپدید هستند.

در انفجار مرگبار در خوابگاه یک مدرسه ابتدایی در کنیا ۱۷ کودک کشته و ده‌ها تن ناپدید شدند. این فاجعه شامگاه پنجشنبه در شهری در مرکز این کشور روی داد.

نگرانی و غم در چهره‌های والدین و نزدیکان دانش آموزان «آکادمی هیل ساید اِنداراشا» دیده می‌شود. بنا بر اعلام پلیس، شامگاه پنجشنبه حوالی نیمه شب وقوع آتش سوزی در این خوابگاه گزارش شد. ده‌ها کودک ناپدید شده اند. 

فیلیپ گاتوگو، شاهد آتش سوزی: هنگام آتش سوزی، کودکان زیادی را در خوابگاه دیدم. توانستم یکی را بیرون بیاورم، اما بعدا فهمیدم که زنده نمانده است. این یک تراژدی دلخراش است.

در مدرسه هیل ساید اِنداراشا که در یک منطقه نیمه روستایی در ۱۷۰ کیلومتری شمال نایروبی، پایتخت کنیا، واقع است، حدود ۸۰۰ دانش آموز بین پنج سال تا ۱۲ ساله درس می‌خوانند. برخی از بازماندگان روز جمعه نجات پیدا کردند.

کیتوره کیندیکی، وزیر کشور کنیا: اول از همه، باید بگویم که دولت کنیا به خانواده‌هایی که در پی این آتش سوزی، کودکانشان را از دست داده اند، صمیمانه تسلیت می‌گوید.

اگر چه دلایل این آتش سوزی همچنان نامشخص است، اما کمیسیون جنسیت و برابری کنیا که خواستار انجام تحقیقات کامل درباره این حادثه شده است، اعلام کرد که جمعیت دانش آموزان اسکان یافته در این خوابگاه بر خلاف مقررات ایمنی، بیش از حد بوده است.

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.