کسری بودجه چطور رفع می‌شود؟

اقتصادنیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 16:27
اقتصادنیوز: سال‌های زیادی است که دولت در ایران با کسری بودجه مواجه است. استفاده از راه‌های نامناسب جهت تامین این کسری منجر به تحمیل تورم‌های پایدار به زندگی مردم شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اوراق بدهی یکی از مهم‌ترین ابزارها در پوشش کسری بودجه دولت است. از همین‌رو تعیین شاخص‌هایی معین جهت بررسی عملکرد دولت‌ها در این زمینه دارای اهمیت زیادی است.

سال‌های زیادی است که دولت در ایران با کسری بودجه مواجه است. استفاده از راه‌های نامناسب جهت تامین این کسری منجر به تحمیل تورم‌های پایدار به زندگی مردم شده است. اوراق بدهی ابزاری است که در صورت به کارگیری درست می‌تواند برای تامین منابع دولت استفاده شود و همچنین درمانی موقت برای کسری بودجه تلقی شود. با این‌حال رفع دائمی کسری بودجه دولت در ایران تنها با حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور امکان پذیر است.

 براین اساس مرکز پژوهش‌های مجلس به معرفی شاخص‌های بانک جهانی برای پایش و ارزیابی عملکرد دولت‌ها در به کارگیری اوراق بدهی پرداخته که در گزارش‌های آتی مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «درمان موقت کسری بودجه؛ مدیریت بدهی دولتی» بخوانید.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.