موج تازه اسلام ستیزی در انگلیس

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 16:27

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  آشوب‌های اخیر در انگلیس ابعاد اسلام هراسی و مسلمان ستیزی را نیز در این کشور آشکارتر کرده است.
وقتی سیاستمداران راست گرای افراطی در انگلیس در مواضع و سخنرانی‌ها و در شبکه‌های اجتماعی ارتکاب جرایم و جنایات از جمله قتل سه دختر خردسال به دست جوان مسیحی را که زاده و بزرگ شده انگلیس است به مسلمانان نسبت دادند؛ زمینه ساز موج جدیدی از حملات به مسلمانان، مساجد، خانه‌ها و اموال و فروشگاه هایشان دراین کشور شد.


بن براد شاو نماینده سابق مجلس انگلیس در این باره می‌گوید: این میزان خشونت نشان می‌دهد زیر پوست جامعه مشکلات و بحران جدی وجود دارد کبه به صورت نژاد پرستی و اسلام هراسی بروز می‌کند. انتفاد اساسی من به دولت قبلی این است که اساساْ هیچ تمایلی نداشت که علیه اسلام هراسی در این کشور کاری انجام دهد.
به عقیده نهاد‌های حامی حقوق مسلمانان در انگلیس زبانی که سیاستمداران انگلیسی به ویژه در سال‌های اخیر به کار گرفتند و همه مشکلات این کشور را به گردن مهاجران و مسلمانان انداختند، مشوق اسلام ستیزی شدند و آتش اسلام هراسی را در این کشور شعله ورتر کردند.
اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس که زنان محجبه را به دزدان بانک‌ها تشبیه کرد، سخنان رابرت جنریک نامزد رهبری حزب محافظه کار انگلیس که از اخراج افرادی که ا... اکبر می‌گویند سخن می‌گوید و سوئلا برآورمن وزیر کشور سابق انگلیس که حامیان مسلمانان فلسطین را اوباش خواند، نمونه‌هایی از این رفتار‌ها و سخنان تحریک آمیزاست.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس در این باره می‌گوید: تحقیقاتی که ما در کمیسیون حقوق بشر اسلامی انجام دادیم نشان می‌دهد هم در انگلیس و هم در آمان و فرانسه و نیز در آمریکا اقدامات اسلام هراسانه حرکتی برنامه ریزی شده از جانب سیاستمداران با پشتیبانی رسانه هاست.
به رغم افزایش اسلام هراسی و مسلمان ستیزی در غرب از جمله در انگلیس بنا به گزارش‌های نهاد‌های مدنی حامی حقوق مسلمانان، گرایش به دین مبین اسلام در غرب پر شمار‌تر از همیشه به ثبت رسیده است و فقط در یکی از ده‌ها مراکز اسلامی در انگلیس بیش از ۱۳۰ نفر در سال جاری به دین اسلام مشرف شدند.

 


با صدا‌ها:
۱ – بن براد شاو- نماینده سابق مجلس انگلیس
۲ – مسعود شجره – رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس
-------------

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.