چه کردیم با داوران‌مان/ عزت نفس آن‌ها هم مهم است؟

خبرورزشی شنبه 17 شهریور 1403 - 16:32
یاسر همرنگ از لزوم توجه به عزت نفس داوران در فوتبال ایران گفت.

به گزارش خبرورزشی، اتفاقات بازی ایران - قرقیزستان و حواشی بعد از بازی باعث شد تا یاسر همرنگ، داور سابق فوتبال ایران این جنجال ها را با اتفاقاتی که برای داوران رخ می دهد قیاس کند.

یاسر همرنگ در همین رابطه یادداشتی در اختیار خبرورزشی قرار داده است:

روز بازی ایران مقابل قرقیزستان تماشاگران مسابقه نسبت به عملکرد کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال اعتراضاتی داشتند و از کلمات حیا کن رهاکن و بی شرف استفاده کردند. از آن شب مغزم درگیر یک موضوع است، بازیکنان و مربیان سالهاست میلیاردها تومان پول از همین فوتبال کسب کرده اند، این ارقام و دستمزدها حق طبیعی‌شان است ولی طاقت شنیدن یک توهین را ندارند و به سرعت واکنش نشان می‌دهند.

اما آن سوی ماجرا... در هر بازی کمترین توهین به داور بی شرف است! چرا دیدمان را نسبت به آنها انسانی نمی کنیم؟ من آسیب های روانی و جسمانی جدی را در داوری ایران می بینم، توهین می شنوند، احترام نمی بینند، عدالت را در مجموعه خود کمرنگ می بینند و در نهایت تقریبا با این حجم گردش مالی فوتبال ایران، فعایت داوران تقریبا رایگان محسوب می‌شود. همیشه جناب تاج می گویند دو چیز برای من در فدراسیون اهمیت خاص دارد، یک تیم ملی و دوم داوران… جناب مهندس، هر دو از شما و مجموعه تحت مدیریت تان ناراضی هستند. نگاه‌تان، انتخاب‌هایتان، عملکردتان را ناگزیرید عوض کنید.

باید از افراد دلسوز، سالم و قوی و با رزومه خوب در پست های کلیدی استفاده کنید، باید مشاوران صادق و شجاع در کنار خود داشته باشید، این فوتبال از دست خارج شده است. فوتبال ویترین ورزش است، چون ویترین است، همه در موردش نظر می دهند و همه توقع دارند. در وهله اول صداقت و در مرحله بعدی پذیرش اشتباهات گذشته و در پایان تغییر را در دستور کار خود قرار دهید تا این کشتی عنقریب به گل نشسته حرکت کند. این دلنوشته را از چشم‌ و گوش یک دلسوز بخوانید.

به امید روزهای بهتر برای فوتبال و داوری کشور.

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.