افزایش ۲۱ درصدی صادرات به عراق؛ صادرات به ۴.۵ میلیارد دلار رسید

فرارو شنبه 17 شهریور 1403 - 16:36
مدیرکل غرب آسیا سازمان توسعه تجارت گفت: میزان صادرات به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳ میلیارد و ۵۰۸ میلیون دلار بود، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

عبدالامیر ربیهاوی اظهار داشت: طی ۵ ماهه امسال بیش از ۴.۵ میلیارد دلار صادرات به عراق داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال بیانگر رشد ۲۱ درصدی است.

به گزارش مهر، وی اظهار کرد: عراق همسایه راهبردی و استراتژیک برای کشورمان است. تجارت ایران و عراق سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار است. در ۵ ماهه امسال نیز تجارت کشور به حدود ۴.۸ رسیده که از این میزان، سهم صادرات بیش از ۴.۵ میلیارد دلار بوده است.

ربیهاوی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: میزان صادرات به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳ میلیارد و ۵۰۸ میلیون دلار بود، ۲۱ درصد افزایش یافته است. امیدواریم در ۶ ماهه دوم بتوانیم رکورد ۱۰ میلیارد دلار را بزنیم.

وی درباره کالا‌های صادراتی ایران به عراق بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی شامل گاز مایع، مقاطع فولادی، انواع کالا‌های پتروشیمی، مصالح ساختمانی و مواد غذایی می‌شود. بیشترین کالا‌های وارداتی از عراق نیز ضایعات آهن آلات و آلومینیوم و بعضی از فرآورده‌های نفتی است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.