دلیل ناکامی جوانان بسکتبال از صعود به جام جهانی/ ضعیف‌ترین آمار در مسابقات

خبرگزاری ایسنا شنبه 17 شهریور 1403 - 16:46
تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با ارائه یک بازی بسیار ضعیف، از کسب سهمیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۵ سوئیس بازماند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با قبول شکست ۸۷ - ۶۱ مقابل تیم ملی نیوزیلند، از صعود به مرحله نیمه‌نهایی کاپ آسیا ۲۰۲۴ - اردن بازماند تا به این ترتیب، سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۵ - سوئیس را هم از دست بدهد.

بخوانید:

در ثبت این باخت اما چند نکته آماری و عملکرد ضعیف بازیکنان ایران کاملا توی ذوق می‌زند؛ آماری که جای تامل بسیاری دارد و کمتر آن را در بسکتبال روز جهان می‌بینیم.

در این بازی بازیکنان تیم ملی ایران ضمن ثبت ترن‌اورهای زیاد (اشتباهات و از دست دادن توپ)، در بحث پرتاب‌های سه امتیازی نیز یکی از بدترین آمار این رقابت‌ها را به ثبت رساندند.

در ترن‌اورها شاگردان سرجان ۱۶ اشتباه مقابل ۱۱ اشتباه تیم نیوزیلند به ثبت رساندند که باعث شد نیوزیلند از این طریق ۱۶ امتیاز به دست آورد. در حالی که ایران از روی اشتباهات حریف تنها ۹ امتیاز کسب کرد.

دلیل ناکامی جوانان بسکتبال از صعود به جام جهانی/ ضعیف‌ترین آمار در مسابقات

نکته مهم‌تر عملکرد بسیار ضعیف در پرتاب‌ها و خصوصا پرتاب‌های سه امتیازی است. بازیکنان ایران در این بازی سرنوشت‌ساز تنها ۱۰.۵۳ درصد پرتاب‌های سه امتیازی خود را تبدیل به امتیاز کردند که آمار بسیار ضعیفی است. در سمت مقابل اما نیوزیلند آمار ۳۲ درصد موفقیت را به ثبت رساند.

در پرتاب‌های دو امتیازی نیز کفه ترازو به سود نیوزیلند سنگینی می‌کند. ایران در پرتاب‌های دو امتیازی ۴۵.۲۴ درصد موفقیت را به ثبت رساند اما نیوزیلند ۵۷.۷ درصد موفقیت را در پرتاب‌های دو امتیازی ثبت کرد که این عوامل روی هم رفته دلایل باخت سنگین ایران بودند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.