بازدید ژنرال‌های جمهوری آذربایجان از یگان‌های‌ مرزی با ارمنستان

مشرق نیوز شنبه 17 شهریور 1403 - 16:59
وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی جمهوری آذربایجان روز شنبه آخرین تحولات مرز با ارمنستان و آمادگی نیروهای خود را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و فرمانده نیروی زمینی این کشور روز شنبه از یگان‌ها و نیروهای مستقر در مرز با ارمنستان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع و «حکمت میرزایف» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری آذربایجان از وضعیت نظامیان در یگان‌های مستقر در مرز با ارمنستان بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید تمامی زیرساخت‌های موردنیاز به‌منظور سازماندهی فعالیت‌های خدماتی و پشتیبانی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع و فرمانده نیرو زمینی ارتش جمهوری آذربایجان همچنین آخرین تحولات مرزی با ارمنستان را ارزیابی کردند.

این در حالی است که هم‌زمان با تداوم تقویت بنیه نظامی جمهوری آذربایجان، ارمنستان از ارائه سازوکار کنترل تسلیحاتی به باکو خبر داد.

«سرکیس خندانیان»، رئیس کارگروه دائمی روابط خارجی مجلس ارمنستان گفت که ارمنستان در واکنش به افزایش مستمر نظامی باکو، سازوکار کنترل تسلیحاتی را پیشنهاد کرده است.

او گفت: «اقدام ارمنستان برای تأمین نیازهای دفاعی تصمیم مستقل است و هیچ طرف دیگری نمی‌تواند آن را مجبور کند یا بخواهد از دستیابی به تسلیحات خودداری کند. ارمنستان پیشنهاد روشنی به جمهوری آذربایجان برای اجرای سازوکار کنترل تسلیحات متقابل ارائه کرده است، اما این پیشنهاد بی‌پاسخ مانده است.»

وی تأکید کرد که ارمنستان باید مراقب تداوم تقویت تسلیحاتی جمهوری آذربایجان باشد.

او گفت: «اگر نگرانی‌هایی در باکو وجود دارد، در ارمنستان حتی بیشتر هم وجود دارد.»

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اخیراً مدعی شد: «افزایش هزینه‌های نظامی ارمنستان تهدیدی برای صلح منطقه است.»

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.