لغو دومین جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 17:27

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تاخیر در تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در حالی ادامه دارد که بر اساس قانون می‌بایست قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی (۳۲ محصول) تا پایان تیر ماه و قبل از شروع فصل زراعی جدید (ابتدای مهرماه) تعیین و اعلام می‌شد تا کشاورزان برای انتخاب نوع محصول کشت خود برنامه ریزی کنند.
در این خصوص تنها یک جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی هفته پیش بدون نتیجه برگزار شده و قرار بود امروز ۱۷ شهریور دومین جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی ساعت ۱۴ در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود که نشد.
شوکتی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره این جلسه، گفت: دومین جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی امروز قرار است در وزارت جهاد کشاورزی در ساعت ۱۴/۱۵ به صورت رسمی شروع شود با حضور اعضای شورا متشکل از وزیرجهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه بودجه که طبق قانون به عنوان اعضای اصلی باید در جلسه باشند، اما این جلسه امروز برگزار نمی‌شود، چون اعضای اصلی حضور ندارند، جلسه به رسمیت نرسیده و اعلام کردند برگزار نمی‌شود.
وی افزود: در این جلسه قرار بود ۳۲ محصول کشاورزی به همراه گندم قیمت گذاری بشود تا قبل از شروع فصل کشت باید این قیمت تعیین می‌شد که کشاورزان برنامه ریزی کنند همچنین نتیجه حاصل از این جلسه بعد از یک هفته قرار بود اعلام بشود که امروز برگزار نمی‌شود.
شوکتی درباره دلایل لغو جلسه اضافه کرد: اختلاف نظر‌هایی در مورد قیمت‌ها وجود دارد بین بخش دولتی و خصوصی برای انتخاب قیمتی که باید رسما اعلام بشود، هنوز به آن نقطه نظر مشترک نرسیدند که قیمت واحدی را اعلام کنند، قیمت‌ها بر اساس شنیده‌ها از اعضای شورا بین ۱۹ تا ۲۶ هزار تومان متغیر است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیدند که قیمت نهایی را اعلام کنند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در مورد زمان برگزاری جلسه بعدی، گفت: مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی اکنون اعلام کرد که جلسه لغو شده است، البته امروز صبح جلسه کمیسیون‌های تخصصی بود که تقریبا می‌شود گفت نظریات به هم نزدیک شده و قرار بود که امروز نتیجه نهایی تعیین و اعلام بشود ولی به دلیل کامل نشدن حضور اعضای اصلی که باید در جلسه باشند به حد نصاب نرسید درباره زمان جلسه بعد هم اطلاع رسانی می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.