انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

صدا و سیما شنبه 17 شهریور 1403 - 17:27

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ابیجان، نزدیک ۲۴ میلیون رای دهنده الجزایری در این انتخابات رئیس جمهور جدیدشان را انتخاب می‌کنند. عبدالمجید تبون، رئیس جمهور فعلی ۷۸ ساله، با دو نامزد دیکر یعنی عبدالعلی حسنی، مهندس عمران ۵۷ ساله و یوسف آئوشیش، روزنامه نگار ۴۱ ساله رقابت دارد. تبون بخت اول پیروزی و تمدید ماموریت اش برای یک دوره پنج ساله جدید است. وی با مدیریت مطلوب بیماری همه گیر کووید، پرداخت غرامت به دو میلیون بیکار و حذف مالیات درآمد‌های پایین، از محبوبیت حداکثری برخوردار و از پیروزی اش کاملا مطمئن است. وی گفت: این مهم است که هر یک از شما تلاش کند تا با تشویق دیگران به شرکت در انتخابات، مشارکتی قوی در روز ۷ سپتامبر داشته باشیم و با تجدید رای اعتماد به بنده، مرا انتخاب کنید. 
یوسف آئوشیش، جوان‌ترین نامزد حاضر در انتخابات، از عدالت اجتماعی و دو برابر شدن حداقل حقوق می‌گوید: ما می‌خواهیم توجه بیشتری به مسایل اجتماعی داشته باشیم. چون مردم فقیر در وضعیت بغرنجی قرار دارند و قدرت خرید پیوسته کاهش می‌یابد و مردم رنج می‌کشند. 
عبدالعلی حسنی، نامزد منتسب به اسلامگرایان نیز برنامه‌ای ۶۰ بندی ارائه داده است که در راس آنها ریشه کن سازی دیوان سالاری و افزایش حقوق معلمان قرار دارد. وی گفت:  من برای استقرار مردم سالاری و چندصدایی، آزادی و رقابت عادلانه آمده ام؛ برای اینکه یکجانبه گرایی و تک حزبی ادامه نیابد. 
الجزایر با ۴۵ میلیون نفر جمعیت در شمال آفریقا، اولین صادرکننده گاز طبیعی در قاره، سومین قدرت اقتصادی و پهناورترین کشور قاره آفریقاست.


اظهارات:
یک: عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر و نامزد ریاست جمهوری
دو: یوسف آئوشیش، نامزد ریاست جمهوری الجزایری
سه: عبدالعلی حسنی، نامزد ریاست جمهوری الجزایری

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.